اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار هرمزگان خبر داد

راه‌اندازی و تکمیل ساختمان مرکز آموزشی علمی ـ کاربردی ویژه معلولان

استاندار هرمزگان با بیان این‌که مدیران دستگاه‌ها باید مناسب‌سازی فضای اداره‌ها برای معلولان را در اولویت قرار دهند، از راه‌اندازی و تکمیل ساختمان مرکز آموزشی علمی ـ کاربردی ویژه معلولان در بندرعباس تا سال آینده خبر داد.

راه‌اندازی و تکمیل ساختمان مرکز آموزشی علمی ـ کاربردی ویژه معلولان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، ابراهیم عزیزی صبح امروز در دیدار با مسئولان جمعیت معلولان هرمزگان بر ضرورت حل مشکلات این قشر تأکید کرد.

استاندار هرمزگان با تأکید بر این‌که مسئولان باید بیشترین تلاش خود را برای جامعه معلولان و در راستای رفع مشکلات آن‌ها معطوف کنند، گفت: هنر این است که در کمبودها و کاستی‌ها توفیقاتی به دست آوریم.

وی سپس با تأکید بر ضرورت راه‌اندازی و تکمیل ساختمان مرکز آموزشی علمی ـ کاربردی ویژه معلولان اظهار داشت: با پیگیری معاونت عمرانی استانداری و همکاری دستگاه‌های مربوطه و با تأمین اعتبار لازم، این مرکز نیز سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

استاندار هرمزگان افزود: با راه‌اندازی این مرکز نه تنها زمینه اشتغال معلولان تحصیل کرده فراهم می‌شود بلکه شرایط تحصیل معلولان استان نیز تسهیل می‌شود.

عزیزی با بیان این‌که برای تکمیل این مرکز باید از ظرفیت خیرین نیز بهره‌مند شد، تأکید کرد: هیچ معلولی نباید بی‌دلیل از تحصیل باز بماند.

استاندار هرمزگان با اشاره به توانمندی و استعدادهای قشر معلول گفت: زمینه‌سازی برای معرفی و بهره‌مندی از قابلیت‌ها و توانمندی‌های معلولان در حوزه‌های مختلف، حرکتی اساسی در جهت مشارکت عمومی در توسعه و عمران استان است.

عزیزی افزود: معلولیت هیچ‌گاه به معنای محدودیت و ناتوانی نیست و در بسیاری از موارد افراد معلول کارآمدی و توانایی بیشتر نسبت به سایرن دارند.

وی اظهار داشت: معلولان به همراه دیگر اقشار جامعه در امر توسعه، عمران و آبادانی استان و کشور نقش دارند و به همین دلیل باید زمینه مناسب برای مشارکت این افراد در روند پیشرفت و آبادانی استان به خوبی فراهم شود.

عزیزی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که مناسب‌سازی معابر و فضای اداری برای معلولان باید در اولویت قرار گیرد، اظهار داشت: مسئولان باید در انجام هر نوع اقدامی در حوزه عمرانی شرایط معلولان و تسهیل در روند عبور و مرور آن‌ها را در مورد توجه قرار دهند.

نماینده عالی دولت در هرمزگان از رؤسای بانک‌ها، بیمارستان‌ها، اداره‌ها و شهرداری خواست اقدامات لازم را در راستای مناسب‌سازی فضا برای معلولان انجام دهند.

گفتنی است، در این جلسه مشکلات جامعه معلولان در حوزه مسکن، حمل و نقل، تکمیل مرکز علمی ـ کاربردی ویژه معلولان و ... مطرح شد که استاندار هرمزگان در همین جلسه به مدیران دستگاه‌های مربوطه دستور داد در راستای حل این مشکلات اقدام کنند.

انتهای پیام/88001/م/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول