اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاونت فرهنگی دفتر نماینده ولی‌فقیه در امور اهل ‌سنت:

مطرح شدن مباحث اختلافی به کام بدخواهان اسلام است

معاونت فرهنگی دفتر نماینده ولی‌فقیه در امور اهل ‌سنت هرمزگان با اشاره به ظرفیت‌های ماه رمضان در باب تبیین و تشریح اعتقادات اسلامی به جوانان در مساجد، گفت: مطرح شدن مباحث اختلافی به کام بدخواهان اسلام است.

مطرح شدن مباحث اختلافی به کام بدخواهان اسلام است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حجت‌الاسلام و المسلمین روح‌الله صفری صبح امروز در نشست مشترک شورای روحانیت بندرعباس و اساتید و طلاب این شهرستان ضمن تشکر از زحمات ائمه جمعه و جماعات اهل‌ سنت بندرعباس و تبریک پیشاپیش ماه رمضان به حاضرین جلسه به فضای جامعه کنونی و تبلیغات فرقه‌های منحرف در سطح جوامع اسلامی اشاره و اظهار داشت: امروز شیطانی که ما مسلمانان او را رانده می‌خوانیم و از شر او به خداوند پناه می‌بریم، توسط فرهنگ پست غربی به عنوان خدا تبلیغ می‌شود و اعتقادات جوانان مسلمان را هدف گرفته است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های ماه مبارک رمضان در باب تبیین و تشریح اعتقادات اسلامی به جوانان در مساجد توسط ائمه جماعت بیان داشت: امام جماعتی که در مسجد از بین برنامه‌های فرهنگی تنها به اقامه نماز جماعت و قرائت ادعیه اکتفا کند نمی‌تواند پاسخگوی سوالات اعتقادی و شرعی نسل جوان باشد.

معاونت فرهنگی دفتر نماینده ولی‌فقیه در امور اهل‌سنت هرمزگان ادامه داد: امام جماعت نه تنها در ماه رمضان بلکه باید در تمام روزهای سال وظیفه رفع شبه و بیان مباحث اعتقادی را به عهده داشته باشند و به تمام سوالاتی که موجب شده که به طور مثال یک جوان نسبت به فریضه نماز جماعت کم اهمیت شود، پاسخ دهد.

وی با اشاره به پیشرفت جهان در تکنولوژی فناوری اطلاعات و ضرورت به روز شدن ائمه ‌جمعه، ائمه جماعت با پیشرفت روش‌های تبیین و تبلیغ مباحث اعتقادی و اسلامی گفت: روحانیون باید به روز باشند تا بتوانند در مقابل شیطنت‌های امروز استکبار در ترویج شبهه‌ها و هجمه‌های فرهنگی بایستند و با روشن‌گری و راهنمایی مردم به وظیفه خود عمل کنند.

صفری با بیان اینکه مطرح کردن مباحث اختلافی در مسجد هدف انگلیس و دیگر قدرت‌های شیطانی و بدخواه اسلام است، گفت: انگلیس می‌خواهد با اختلاف افکنی در بین شیعه و سنی بر جهان اسلام حکومت کند، بنابراین ائمه جماعت باید هوشیارانه در این زمینه به رفع شیهه و تحکیم وحدت بین مذاهب اسلامی بپردازند.

وی با ماه رمضان را ماه بهار قرآن خواند و افزود: در این ماه به سبب گرفتن روزه و کم شدن گناه معصیت دل‌های مردم به ویژه جوانان آماده دریافت مبانی نورانی الهی هستند.

مسئول واحد فرهنگی دفتر نماینده ولی‌فقیه در امور اهل‌سنت هرمزگان اضافه کرد: باید مباحث اعتقادی را با روی گشاده و به بهترین نحو به جوانان منتقل کنیم چراکه روحیات جوان کاملا تاثیر پذیر است و اگر جوانی جذب مسجد نمی‌شود باید به تاثیرگذاری خودمان شک کنیم بنابراین باید سطح اطلاعات خود را در خصوص مسائل دینی و دیگر مباحث مرتبط افزایش دهیم.

انتهای پیام/88007/س30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول