اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی:

رعایت شأن و حرمت ماه مبارک رمضان تکلیف شرعی است

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به این‌که رعایت شأن و حرمت ماه مبارک رمضان واجب و تکلیف شرعی است بر ضرورت نشر و ترویج معارف اسلامی در بین افراد جامعه به‌ویژه جوانان تأکید کرد.

رعایت شأن و حرمت ماه مبارک رمضان تکلیف شرعی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی ظهر امروز در همایش روحانیون شهرستان اراک گفت: امروز نشر و ترویج معارف اسلامی یکی از ضروریات اجتناب‌‌ناپذیر است که باید مسئولان مربوطه در این زمینه از هیچ تلاشی فروگذار نکنند.

وی با اشاره به این‌که پیام ماه مبارک رمضان دعوت به وحدت، بندگی، توبه، دوری از گناه و تهذیب نفس است، ادامه داد: علما، امامان جمعه و جماعت، مسئولان تبلیغی و رسانه‌ها در تبیین دین و فضیلت‌های این ماه نقش بسیار تأثیرگذاری دارند.

امام جمعه اراک تصریح کرد: نشر و ترویج معارف اسلامی در بین جوانان با توجه به جنگ نرم دشمنان می‌تواند نقش بسیار مؤثری در خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان داشته باشد.

دری ‌نجف‌آبادی با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان خاطرنشان کرد: ماه مبارک رمضان فرصت بسیار طلایی برای نشر و تبیین معارف اسلامی، احکام دینی و مسائل شرعی است که مبلغان و روحانیون و ائمه جمعه و جماعت باید از این فرصت بهترین بهره را ببرند.

وی ادامه داد: با توجه به حضور چشمگیر روزه‌داران در مساجد و تکایا در ایام ماه مبارک رمضان، علما و روحانیون باید بکوشند از این فرصت ارزشمند استفاده کرده و به تبیین معارف اسلامی بپردازند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تأکید کرد: ماه مبارک رمضان ماه میهمانی خدا است، ماه عبادت و خودسازی و بندگی است که می‌طلبد از لحظه لحظه این ماه پر برکت در راه عبادت و خودسازی استفاده کرد.

دری ‌نجف‌آبادی ماه مبارک رمضان را بهار قرآن و لحظه لحظه آن را سرشار از فیض و برکات دانست و بر ضرورت آموزش روان‌خوانی و روخوانی، تفسیر و درک مفاهیم قرآن در این ماه مبارک در مساجد، حسینیه‌ها و نمازخانه‌ها تأکید کرد و گفت: در این ماه مسائل دینی باید بیش از پیش برای قشرهای مختلف مردم به خصوص جوانان بیان شود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان این‌که رعایت شأن و حرمت ماه مبارک رمضان واجب و تکلیف شرعی است، تصریح کرد: در ماه مبارک رمضان درهای آسمان و بهشت و رحمت الهی گشوده و درهای جهنم بسته می‌شود و عبادت هر شب آن بهتر از عبادت هزار ماه است.

امام جمعه اراک با تأکید بر این‌که دعوت به ضیافت الهی در ماه مبارک رمضان از وظایف و رسالت‌های علما و روحانیون است، خاطرنشان کرد: امروز نعمت ولایت، امامت و رهبری نعمت بسیار ارزشمندی است که باید قدردان آن بود.

انتهای پیام/87001/م30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول