اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان کاشان خبر داد

تولید 3.2 هزار تن گوشت مرغ در کاشان برای ماه رمضان

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان کاشان، از تولید 3 هزار و 233 تن مرغ در شهرستان کاشان برای بازار مصرف ماه مبارک رمضان در این شهرستان خبر داد.

تولید 3.2 هزار تن گوشت مرغ در کاشان برای ماه رمضان

رسول سبحانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: برای تأمین گوشت مرغ بازار مصرف شهرستان کاشان در ماه مبارک رمضان به میزان یک میلیون و 78 هزار قطعه جوجه در مرغداری‌های شهرستان کاشان طی ماه‌های اردیبهشت و خرداد جاری در نظر گرفته شده است.

وی افزود: با در نظر گرفتن میانگین 3 کیلو برای هر قطعه مرغ به میزان 3 هزار و 233 تن مرغ برای توزیع در ماه مبارک رمضان آماده و به بازار مصرف عرضه می‌شود.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان کاشان یادآور شد: این میزان مرغ در 210 واحد مرغداری فعال گوشتی، شهرستان کاشان تولید و علاوه بر تأمین مصرف داخل شهرستان، مازاد آن به استان قم و شهرهای همجوار صادر می‌شود.

سبحانی، تعداد واحدهای فعال مرغداری در شهرستان کاشان را 254 واحد اعلام کرد و افزود: از این تعداد واحد مرغداری فعال در شهرستان کاشان 210 واحد مرغداری گوشتی، 41 واحد مرغداری تخم‌گذار و سه واحد مرغداری مادر هستند.

وی در ادامه از اجرای طرح واکسیناسیون طیور خانگی و مرغ خانگی در شهرستان کاشان و روستاهای تابعه این شهرستان طی خردادماه گذشته خبر داد و گفت: در این طرح در مجموع 4 هزار قطعه از طیور خانگی علیه بیماری نیوکاسل واکسینه شدند.

به گفته وی، در اجرای طرح واکسیناسیون دامداری‌های شهرستان کاشان علیه تب برفکی در خردادماه گذشته، تعداد 12 هزار رأس گاو و گوسفند علیه بیماری تب برفکی واکسینه شدند.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان کاشان همچنین عنوان کرد: در اجرای طرح کنترل و پیشگیری از بیماری تب خون‌ریزی‌دهنده به میزان 12 هزار متر مربع از کشتارگاه‌ها و روستاهای این شهرستان سم‌پاشی شده است.

وی، آموزش یکصد نفر از کارکنان کشتارگاه‌ها و همچنین توزیع 350 جلد بروشورهای آموزشی و اطلاع‌رسانی را از دیگر اقدامات شبکه دامپزشکی شهرستان کاشان در خردادماه گذشته ذکر کرد.

انتهای پیام/2406/ط20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول