اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول بسیج سازندگی استان قم مطرح کرد

شورای اندیشه‌ورز بهترین مرجع برای فعالیت گروه‌های جهادی در قم

مسئول بسیج سازندگی استان قم گفت: شورای اندیشه‌ورز در استان قم بهترین مرجع برای رسیدن به اهداف والای حرکت‌ها و امدادهای گروه‌های جهادی است.

شورای اندیشه‌ورز بهترین مرجع برای فعالیت گروه‌های جهادی در قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، سید حسین فرهادی سه‌شنبه شب در نخستین نشست شورای اندیشه‌ورز جهادی که با حضور نخبگان و مسئولین گروه‌های جهادی استان برگزار شد به تبیین دلایل تشکیل این شورا پرداخت و اظهار داشت: تکمیل نقشه راه حرکت‌های جهادی مهم‌ترین هدف تشکیل شورای اندیشه‌ورز جهادی است که حرکت جهادگران در 10 سال آینده در سراسر کشور را در راستای سند چشم‌انداز حرکت‌های جهادی شفاف‌سازی می‌کند.

وی ارزیابی حرکت‌های جهادی از نظر کمی و کیفی را هدف دیگر تشکیل این شورا ذکر کرد و افزود: برنامه‌ریزی برای توسعه حرکت‌های جهادی از دانشگاه به سمت مساجد، محلات، حوزه‌های علمیه و مدارس از دیگر اهداف برگزاری این جلسات هم‌اندیشی است.

مسئول بسیج سازندگی استان قم ادامه داد: از مصوبات دیگر این هم‌اندیشی اردوهای یک‌روزه جهادی و آسیب شناسی حرکت‌های جهادی در دهه گذشته است.

فرهادی با بیان اینکه شورای اندیشه‌ورز در استان قم بهترین مرجع برای رسیدن به اهداف والای حرکت‌ها و امدادهای جهادی است اظهار داشت: دو منظور اساسی در اردوهای جهادی مد نظر است، اول تربیت جهادی جهادگران در زمینه‌های بینشی، گرایشی و رفتاری و دوم خدمت‌رسانی اجتماعی به جامعه در ابعاد فرهنگی، سیاسی و اقتصادی.

وی ادامه داد: با توجه به وظایف متعدد سازمان بسیج سازندگی در سه شاخصه محرومیت‌زدایی، خدمت‌رسانی و رضایت‌مندی آحاد جامعه، بسیج سازندگی تنها رده‌ای است که درون ساختار تشکیلاتی سپاه فعالیت دارد، اما عمده وظایفش در راستای خدمت به محرومان جامعه است.

مسئول بسیج سازندگی استان قم افزود: شناساندن فعالیت‌های بسیج سازندگی به جامعه و مسئولین استان می‌تواند تفکر بسیجی، جهادی و خدمت‌رسانی را در بین آحاد جامعه پدید آورد.

فرهادی در بخش دیگری از سخنان خود به تبیین نقش این شورا در ارائه راهکارهای رسیدن به اهداف اردوهای جهادی با توجه به سند چشم‌انداز حرکت‌های جهادی در اقشار مختلف بسیج پرداخت و ابراز داشت: اصلی‌ترین هدف ایجاد شورای اندیشه‌ورز، برقراری مرکزی برای هماهنگی و سیاست‌گذاری فعالیت‌های اردوهای جهادی و شناسایی عرصه‌ها برای خدمت‌رسانی بهتر و مفیدتر است که در عین حال از انجام کارهای موازی و کم‌اثر جلوگیری می‌کند.

وی در پایان ضمن تقدیر از زحمات جهادگران در عرصه رفع محرومیت و ایجاد رضایت‌مندی در مناطق محروم استان خاطرنشان کرد: امیدواریم با ایجاد این شورا؛ برنامه‌ریزی بهتر و مطلوب‌تری برای خدمت‌رسانی گروه‌های جهادی در استان صورت گرفته و خدمات اثرگذارتری را از گروه‌های جهادی شاهد باشیم.

انتهای پیام/78009/ط30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول