اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی اردبیل خبر داد

اردبیل نامزد دریافت لوح زرین مطالعه و پایتخت کتاب ایران

معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: استان اردبیل به همراه استان‌های خوزستان، یزد و البرز کاندیدای دریافت لوح زرین مطالعه و معرفی به عنوان پایتخت کتاب ایران است.

اردبیل نامزد دریافت لوح زرین مطالعه و پایتخت کتاب ایران

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، جعفر نوخواه عصر امروز در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی و خیرین مدرسه‌ساز نمین اظهار داشت: برای به دست آوردن این جایگاه با عظمت که در سایه تلاش‌ها و پیگیری‌های مختلف انجام شده تمامی تلاش‌ها و برنامه‌ریزی‌ها برای استفاده از ظرفیت‌های مطالعه است که به طور حتم با زیرساخت‌هایی که در اردبیل فراهم شده می‌توان به این عنوان ارزشمند دست پیدا کرد.

وی در ادامه تصریح کرد: در سال‌های اخیر برنامه‌ریزی‌ها و هدف‌گذاری‌های مختلفی در توسعه کتابخانه‌های عمومی انجام شده به گونه‌ای که در یک حرکت هماهنگ و همراه با ارزش‌های معنوی امیدواریم چنین توفیقی را نصیب استان اردبیل کنیم تا اردبیل پایتخت مطالعه لقب بگیرد.

نوخواه با اشاره به توسعه بسترهای نرم‌افزاری و سخت‌افزاری برای ترویج فرهنگ مطالعه در استان به اخذ رتبه‌های برتر استان در سال‌های اخیر اشاره کرد و ادامه داد: راه‌اندازی ایستگاه‌های مطالعه در حدود 20 مورد آن هم در فضاهای پرتردد شهری از جمله این اقدامات است که قطعاً این فرآیند گسترش یافته و هشت ایستگاه جدید نیز در مناطق مختلف راه‌اندازی می‌شود.

این مسئول خاطر نشان کرد: در سایر شهرستان‌ها نیز راه‌اندازی و تجهیز فضاهای پرتردد شهری به امکانات مطالعه در دستور کار قرار گرفته که سرعین، خلخال، مشگین‌شهر و پارس‌آباد از جمله این مناطق است.

وی با اشاره به کمبود اعتبارات برای خرید کتاب از مؤلفان اضافه کرد: ‌به دلیل درآمد پایین شهرداری‌های استان و همچنین پایین بودن میزان دریافتی از محل نیم درصد، کتابخانه‌های استان با کمبود منابع مالی روبه‌رو هستند که امیدواریم این ضعف و نقطه کاستی برطرف شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان بر همکاری نهادهای اجرایی در اشاعه فرهنگ کتاب‌خوانی تاکید کرد و یادآور شد: می‌توان با نگاه واحد و منسجم و حرکتی هماهنگ در رسیدن به طرح‌های کتاب‌خوانی و جلب مشارکت شهروندان به سمت مطالعه اقدامات جدی و اساسی را انجام داد.

در ادامه این جلسه رئیس انجمن خیرین کتابخانه‌ساز استان اردبیل نیز بیان کرد: تاکنون به همت خیرین 50 هزار نسخه خطی گران‌ قیمت به این انجمن اعطا شده است.

اصغر تقی‌زاده شکیبا گفت: ما به سرعت در تمام شهرستان‌ها انجمن خیرین کتابخانه‌ساز را راه‌اندازی می‌کنیم که در این زمینه شهرستان نمین جزو مناطق پیشگام استان به شمار می‌رود.

وی در ادامه افزود: امیدواریم با حرکت‌های شروع شده رغبت بیشتر خیرین را در امر کتابخانه‌سازی شاهد و ناظر باشیم.

انتهای پیام/62007/ت30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول