اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی هرمزگان عنوان کرد

بهره‌برداری از 4 ایستگاه مطالعه در بندرعباس

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی هرمزگان گفت: با بهر‌ه‌برداری از چهار ایستگاه مطالعه در خرداد ماه امسال در حال حاضر 9 ایستگاه مطالعه در مرکز استان در اختیار شهروندان قرار دارد.

بهره‌برداری از 4 ایستگاه مطالعه در بندرعباس

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، محسن زینلی تختی  صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص فرهنگ مطالعه و تأکیدات معظم له نسبت به گسترش کتابخوانی و نقشی که مطالعه در تمدن نوین اسلامی و سبک زندگی دینی دارد، برنامه‌ریزی جامعی برای تشویق اقشار مختلف مردم صورت گرفته است.

وی در ادامه افزود: ایستگاه‌های مطالعه یک طرح جامع برای دسترسی آسان کتاب برای عموم است، برنامه‌ای که در کشورهای مختلف به اشکال گوناگون در حال انجام است و طرح ایستگاه‌های مطالعه نتیجه بررسی‌های کارشناسی شده‌ای است که در نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور انجام گرفته است.

زینلی تختی با اشاره به عملیاتی شدن این طرح گفت: مرحله نخست این طرح در ایام الله دهه فجر عملیاتی شد و همزمان با سراسر کشور پنج ایستگاه مطالعه در شهر بندرعباس به بهره برداری رسید که سهمیه استان هرمزگان در مرحله نخست  72 هزار جلد کتاب بود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی هرمزگان در مورد ویژگی‌های این طرح بیان داشت: این ایستگاه‌ها دارای 15 عنوان کتاب برای گروه‌های سنی مختلف با سلایق گوناگون است که حتی بخشی برای نوسوادان در نظر گرفته شده است. سازه ایستگاه به گونه‌ای طراحی شده که محلی برای برگرداندن کتاب‌ها و ارائه نظرات، پیشنهادات و انتقادات پیش‌بینی شده است.

همچنین عموم شهروندان می‌توانند بعد از مطالعه کتاب در هرجایی از کشور، کتاب را به یکی از ایستگاه‌های مطالعه و یا به نزدیک ترین کتابخانه محل خود برگردانند و در صورت علاقه به کتاب، طبق نوشتار پشت جلد کتاب، مبلغی را به حساب مورد نظر واریز نمایند و کتاب را به کتابخانه شخصی خود ببرند.

زینلی تختی در ادامه بیان ویژگی‌های طرح گفت: شهروندان علاقه‌مند می توانند با مطالعه کتب ایستگاه‌های مطالعه در مسابقات آنلاین شبکه کتابخوانان حرفه ای www.booki.ir شرکت کنند و از جوایز ماهیانه آن بهره‌مند شوند.

دبیر انجمن کتابخانه‌های عمومی استان در ادامه اظهار داشت: در فاز نخست این طرح 12000 نفر از شهروندان از منابع کتاب‌های ایستگاه مطالعه استفاده نموده‌اند، در این مرحله بعد از کتاب‌های کودکان که استقبال خوبی داشته است، به ترتیب کتاب‌های رده سنی نوجوانان، رمان و کتاب‌هایی با موضوع مهارت‌های زندگی بیشترین مخاطب را به خود اختصاص دادند.

زینلی تختی با بیان اینکه مرحله دوم طرح از اوایل خردادماه امسال آغاز شد، گفت: در این مرحله چهار ایستگاه مطالعه به بهره‌برداری رسید و در مجموع در حال حاضر 9 ایستگاه مطالعه در مرکز استان وجود دارد، در این مرحله بانک صادرات شعبه آزادگان، بانک ملی شعبه بندرعباس، بیمارستان صاحب الزمان و ترمینال مسافربری میزبان این ایستگاه‌ها هستند.

وی در مورد منابع ایستگاه‌های مطالعه گفت: با آغاز فاز دوم 72000 جلد کتاب با عناوین جدید برای ایستگاه‌هایی که در مرحله نخست به بهره برداری رسیدند، مورد استفاده قرار می‌گیرد و منابع فاز نخست برای ایستگاه‌های جدید فاز دوم استفاده می‌شود.

زینلی اضافه کد: در واقع در شهر بندرعباس در پایان فاز دوم شهروندان از 30 عنوان کتاب متنوع بهره‌مند می‌شوند، همچنین طبق برنامه‌ریزی‌هایی که صورت گرفته است، عناوین کتب ایستگاه‌های مطالعه ماهیانه تغییر خواهد کرد و مخاطبین هر ماه شاهد 15 عنوان جدید در ایستگاه ها خواهند بود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان در پایان گفت: پیش بینی شده است که تا پایان امسال، طی چند مرحله تعداد ایستگاه‌های مطالعه به 15 در مرکز استان و پنج مرکز در سایر شهرستان‌ها برسد و در شهرستان میناب طی دو مرحله دو ایستگاه و در رودان، بندرلنگه و قشم هرکدام یک ایستگاه در اختیار مردم شریف قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/88007/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول