اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در گفت‌وگوی اختصاصی با فارس

انتخابات شورای شهر کرج تایید شد / هنوز خبری از تایید انتخابات گرمدره نیست

انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در شهرستان کرج پس از حدود 18 روز از برگزاری انتخابات تایید شد.

انتخابات شورای شهر کرج تایید شد / هنوز خبری از تایید انتخابات گرمدره نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، روز 24 خرداد ماه سال جاری مردم شهرستان کرج با حضور گسترده در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، نامزدهای مورد نظر خود را برای حضور در پارلمان‌های شهری انتخاب کردند.

مشارکت مردم کرج در این دوره چشم‌گیر و گسترده بود و پس از اعلام نتایج مشخص شد میزان مشارکت مردم در دوره چهارم انتخابات شوراهای شهر و روستا شهرستان کرج با افزایش حدود 200 هزار نفری مواجه بوده و در مجموع 761 هزار و 711 نفر به پای صندوق‌های رای رفتند.

در این دوره نیز مانند ادوار گذشته انتخابات تعدادی از نامزدها به نتایج اعلام شده، اعتراض داشته و همین اعتراضات حرف و حدیث‌هایی را در سطح رسانه‌ها و محافل سیاسی ایجاد کرد.

به صورتی که حتی برخی از رسانه‌ها شایعاتی درباره ابطال انتخابات چند حوزه از انتخابات شوراها در شهرستان کرج منتشر کردند.

این شایعات در روز نهم تیر ماه سال جاری از سوی رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا کشور  تکذیب شد و محمد جواد کولیوند در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: تا این لحظه انتخابات هیچ حوزه‌ای ابطال نشده است.

وی در واکنش به این شایعات گفت: بر اساس قانون روند تایید و یا رد نتایج انتخابات شوراها به این صورت است که آرای اعلام شده در هر حوزه انتخابیه از سوی هیئت اجرایی بررسی و اگر این هیئت نتیجه را تایید کند، به معنی تایید انتخابات است و اگر هیئت‌ اجرایی انتخابات در حوزه‌ای، نتیجه را تایید نکند پیشنهاد ابطال انتخابات را به هیئت نظارت استان ارائه و هیئت نظارت استان نیز موضوع را بررسی و گزارش را به هیئت مرکزی نظارت اعلام می‌کند.

رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها در پاسخ به این پرسش که آیا نتیجه انتخابات شوراها به طور کامل تایید شده است؟ گفت: تا این لحظه اکثر حوزه‌ها مورد بررسی قرار گرفته و نتیجه انتخابات در شهرهای بزرگ و اصلی تایید شده است.

کولویند با انتقاد از انتشار برخی اخبار در مورد ابطال انتخابات شوراها در تعدادی از حوزه‌ها گفت: در این موارد باید دقت بیشتری داشته باشیم و اخباری که از سوی مراجع اصلی تایید نشده را نباید رسانه‌ها منتشر کنند.

وی تصریح کرد: تا این لحظه هیچ انتخاباتی ابطال نشده است و شایعاتی که در این مورد منتشر شده، صحت ندارد.

کولیوند در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار فارس مبنی بر اینکه چندی پیش استاندار البرز از پیشنهاد ابطال انتخابات در گرمدره کرج خبر داد، آیا در این مورد بررسی‌ها به نتیجه رسیده است؟ گفت: تنها پیشنهاد ابطال انتخابات این حوزه از سوی هیئت نظارت استان البرز مطرح شده که در حال بررسی مستندات و مدارک هستیم.

 

* تایید انتخابات شوراها در کرج،‌ آسارا، کمالشهر، مشکین‌دشت، ماهدشت و محمد شهر

 

بر اساس این گزارش، بعد از ظهر امروز رئیس هیئت  نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در شهرستان کرج صحت انتخابات حوزه‌های انتخابیه کرج، آسارا، کمالشهر، مشکین‌دشت، ماهدشت و محمد شهر را به صورت رسمی و طی نامه‌ای به مهدی ایران‌نژاد فرماندار کرج اعلام کرد.

حجت‌الاسلام سید عباس مسعودی در این زمینه و در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: انتخابات در این شهرستان به دلیل تعداد جمعیت، میزان مشارکت و همچنین تعدد کاندیداها و نامزدها از ویژگی‌‌های خاصی برخوردار بود و به همین دلیل بررسی نتایج انتخابات نیاز به زمان بیشتری داشت.

وی تصریح کرد: خوشبختانه با بررسی‌های انجام شده، صحت انتخابات در این حوزه‌ها از سوی هیئت نظارت تایید و به فرماندار کرج این امر به صورت رسمی ابلاغ شده است.

این مسئول در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه سرنوشت اعتراضات و شکایات به کجا رسید؟ گفت: به طور کامل این موارد بررسی و حتی برخی از صندوق‌ها نیز باز شماری شد و خوشبختانه پس از بررسی موارد و کسب نتایج باز شماری آراها، صحت و سلامت انتخابات برای هیئت نظارت احراز شد.

مسعودی درباره انتخابات شوراها در گرمدره نیز گفت: بررسی درباره این پرونده ادامه دارد و به زودی و در نهایت تا 15 تیر ماه نتایج بررسی‌ها به صورت رسمی اعلام خواهد شد.

بر اساس این گزارش، با اعلام صحت انتخابات در حوزه‌های انتخابیه یاد شده تنها سرنوشت انتخابات گرمدره کرج تا این لحظه مشخص نیست و باقی حوزه‌ها تایید شده است.

انتهای پیام/ 2302/ک40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول