اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون حمل ‌و نقل پایانه‌های اداره کل استان البرز:

ضوابط فعالیت خودروهای وانت‌بار در حمل و نقل بین شهری کالا ابلاغ شد

معاون حمل ‌و نقل پایانه‌های اداره کل استان البرز گفت: ضوابط فعالیت وسایل نقلیه سبک در حمل و نقل بین شهری کالا به منظور ارتقای سطح خدمات حمل و نقل و ساماندهی و نظارت بر جابه‌جایی کالا بوسیله وانت بارها، ابلاغ شد.

ضوابط فعالیت خودروهای وانت‌بار در حمل و نقل بین شهری کالا ابلاغ شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از روابط عمومی اداره حمل ‌و نقل پایانه‌های اداره کل استان البرز‌، رحمت شعبانی ‌افزود: با توجه به مصوبه هیئت وزیران و اصلاح آئین‌نامه معافیت استفاده از صورت وضعیت و بارنامه در حمل و نقل عمومی برون شهری، ضوابط فعالیت وسایل نقلیه سبک (وانت بارها) از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تدوین و جهت اجرا به ادارات کل استان‌ها ابلاغ شده است، که بر این اساس وانت بارها هم مانند دیگر ناوگان باری باید برای  جابه‌جایی کالا بارنامه دولتی از شرکت‌های حمل و نقل دریافت نمایند.

وی افزود: براساس ضوابط موجود، از ابتدای مرداد ماه سال جاری تمام وانت‌بارها برای جابه‌جایی کالا در جاده‌ها باید نسبت به اخذ بارنامه از طریق شرکت‌های حمل و نقل کالا اقدام نمایند و لازمه صدور بارنامه برای رانندگان و ناوگان حمل و نقل عمومی داشتن صلاحیت‌های فردی راننده و ناوگان است که در این زمینه رانندگان باید نسبت به دریافت کارت هوشمند راننده و ناوگان اقدام کرده باشند.

به گفته وی در صورتی که دارنده خودروی سبک فاقد کارت هوشمند باشد، از تاریخ ذکر شده پلیس راه از فعالیت وانت بارهای فاقد بارنامه و کارت هوشمند در جاده‌ها جلوگیری می‌کند.

این مسئول تصریح کرد: صاحبان وانت‌بارهایی که دارای پلاک عمومی هستند باید برای فعالیت در بخش حمل و نقل برون شهری کالا با مراجعه به انجمن‌های صنفی رانندگان حمل و نقل کالای کرج و یا شهرستان‌های ساوجبلاغ و نظرآباد مراجعه و نسبت به ثبت نام و تکمیل مدارک برای اخذ کارت هوشمند رانندگان و ناوگان اقدام کنند.

شعبانی افزود: ضمن اینکه مالکان ناوگان وانت‌بار پلاک شخصی که قصد فعالیت در زمینه حمل و نقل عمومی برون شهری را دارند، نیز باید به مراجع ذی‌صلاح جهت تغییر پلاک از شخصی به پلاک عمومی مراجعه نمایند.

وی داشتن حداقل سواد پنجم ابتدایی را از شرایط لازم برای فعالیت رانندگان در این بخش  ذکر کرد و افزود: مدارک مورد نیاز متقاضیان برای اخذ کارت هوشمند شامل: مدرک تحصیلی پنجم ابتدایی، گواهینامه مجاز و مدارک شخصی و کارت سلامت است و افراد با در دست داشتن این مدارک می‌توانند تا پایان تیرماه به مراکز ذکر شده مراجعه و نسبت به اخذ کارت هوشمند اقدام نمایند، بدیهی است پس از این تاریخ فعالیت ناوگان وانت‌بار بدون بارنامه تخلف تلقی و پلیس از تردد اینگونه ناوگان جلوگیری به عمل می آورد.

معاون حمل و نقل استان البرز خاطرنشان کرد: سن مجاز ناوگان وانت‌بار برای فعالیت در حمل و نقل عمومی 15 سال تعیین شده است و رانندگان فعال بخش می‌توانند از مزایای رانندگان عمومی کشور بهره‌مند شوند.

شایان ذکر است، پیش از این وانت‌بارها بدون اخذ بارنامه نسبت به جابه‌جایی کالا اقدام می‌کردند که امکان نظارت کافی بر عملکرد این بخش مقدور نبود.

انتهای پیام/‌2302/ش

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول