اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های همدان مطرح کرد

همدان دارنده رتبه شانزدهم حمل و نقل باری کشور

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان همدان گفت: همدان در حال حاضر رتبه شانزدهم حمل و نقل باری کشور را به خود اختصاص داده است.

همدان دارنده رتبه شانزدهم حمل و نقل باری کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، گودرز محمودی بعد از ظهر امروز در جلسه شورای ترافیک استان همدان با بیان اینکه امیدواریم زنجیره حمل و نقل استان با راه‌اندازی راه آهن تکمیل شود اظهار داشت: 100 کالا و 99 درصد مسافرین استان از طریق حمل و نقل جاده‌ای انجام می‌شود.

وی ادامه داد: حمل و نقل و پایانه‌ها در دو بخش تأمین ناوگان مورد نظر مسافر و تولیدکننده است که با استفاده از شرکت‌های حمل و نقل فعالیت می‌کند.

مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های استان همدان افزود: در سال 91 بیش از هشت میلیون تن کالا از مبدأ استان به سراسر کشور حمل شده و این در حالی است گه سال گذشته با کاهش حمل گندم روبرو بودیم.

وی اضافه کرد: سرمایه‌گذاری‌هایی که در استان انجام شده مؤثر بوده و سیمان، سیب زمینی و شمش آهن سه محصولی هستند که بیشترین حجم حمل کالا را در استان به خود اختصاص دادند و البته تولیدات کشاورزی لرزان هستند و در برخی سال‌ها با کاهش تولید آنها با کاهش حمل کالا در استان مواجه می‌شویم.   

محمودی در ادامه با بیان اینکه در استان 95 شرکت حمل و نقل فعالیت می‌کنند تصریح کرد: در کل کشور تعداد چهار هزار و 177 شرکت باربری وجود دارد که استان همدان 2.3 درصد شرکت‌های حمل و نقل را دارد که رتبه پانزدهم کشور را به خود اختصاص داده است. 

وی اضافه کرد: ناوگان باربری در استان شرایط خوبی دارد که در حال حاضر سه درصد بار کشور را ناوگان همدان حمل می‌کند و این در حالی است که چهار درصد ظرفیت حمل در استان موجود است.

مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های همدان در ادامه با اشاره به اینکه 15 هزار و 141 کامیون در استان فعال هستند ابراز داشت: در استان تعداد 2 هزار و 343 راننده حرفه‌ای فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: در حوزه مسافربری تعداد 61 شرکت در استان فعال هستند که در سطح کشور تعداد 2 هزار و 399 شرکت مسافربری فعالیت می‌کنند که استان همدان 2.5 درصد شرکت‌های حمل و نقل مسافر را به خود اختصاص داده است.

محمودی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه استان همدان رتبه 9 حوزه حمل و نقل مسافر در کشور را به خود اختصاص داده است گفت: تعداد 591 دستگاه انواع اتوبوس، یک هزار 671 دستگاه مینی‌بوس و 761 دستگاه سواری مسافری بین شهری با تعداد 5 هزار و 520 راننده در سطح استان فعالیت می‌کنند.

وی به مجتمع‌های رفاهی بین راهی اشاره کرد و یادآور شد: در حال حاضر تعداد 20 مجتمع رفاهی بین راهی در سطح استان فعال هستند و تعداد 11 مجتمع نیز در دست احداث است که سه مورد از آنها در سال 91 به بهره‌برداری رسید.

مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های همدان افزود: در کل کشور تعداد 404 مجتمع رفاهی بین راهی وجود دارد که استان همدان تنها استان کشور است که مجتمع رفاهی آن اشباع شده است.

وی ادامه داد: استفاده از it در حوزه حمل و نقل اقدامات خوبی انجام شده و تعداد 8  دستگاه دوربین نظارتی در محورهای مواصلاتی استان نصب شده که تعداد سه دستگاه دوربین ثبت سرعت در سال گذشته نصب شده است.

محمودی افزود: در حال حاضر قرارداد 10 دستگاه دوربین منعقد شده که ظرف شش ماه آینده نصب خواهند شد و در کل کشور فقط پنج دستگاه دوربین کنترل تناژ وجود دارد که یک مورد از آنها در جاده همدان به تهران نصب شده است.

وی بیان داشت: در محورهای مواصلاتی استان تعداد 29 دستگاه دوربین ترافیک‌شمار نصب شده است و قرارگاه پلیس با 80 درصد پیشرفت فیزیکی در دست احداث است که امیدواریم ظرف سه ماه آینده به بهره‌برداری برسد. 

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های همدان در پایان با بیان اینکه تعداد شش مرکز معاینه فنی خودرو در سطح استان فعال هستند گفت: در سال جاری ساماندهی وانت بارها، صدور صورت وضعیت آنلاین، نوسازی ناوگان حمل و نقل روستایی و ساماندهی تابلوهای حاشیه راه‌ها را در دستور کار داریم.

انتهای پیام/89019/ت40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول