اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دامپزشکی جنوب کرمان:

600 هزار نوبت سر دام در جنوب کرمان واکسینه شدند

مدیرکل دامپزشکی جنوب کرمان گفت: در سه ماهه نخست امسال بیش از 600 هزار نوبت سر دام در جنوب کرمان واکسینه شدند.

600 هزار نوبت سر دام در جنوب کرمان واکسینه شدند

ابراهیم توکلی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در جیرفت با اشاره به اهمیت مبارزه با بیماری‌های دامی اظهارداشت: واکسیناسیون دام یکی از مهم‌ترین راه‌های مبارزه و پیشگیری با بیماری‌ها است.

وی با بیان اینکه واکسینه کردن به‌موقع دام‌ها از ابتلا شدن آنها به بیماری‌های جلوگیری می‌کند و بیش از 50 درصد بیماری‌ها مشترک میان انسان و دام است، تصریح کرد: واکسیناسیون دام‌ها علیه بیماری‌ها بر بهداشت و سلامت انسان‌ها تاثیرگذار است.

مدیرکل دامپزشکی جنوب کرمان با بیان اینکه این اداره کل با کمبود شدید امکانات و نیروی انسانی مواجه است، خاطر نشان کرد: در سه ماهه نخست امسال بیش از 600 هزار نوبت سر دام در جنوب کرمان واکسینه شدند.

توکلی با بیان اینکه بخشی از این واکسیناسیون‌ها با همکاری بخش خصوصی انجام شده است، بیان داشت: برنامه واکسیناسیون دام‌ها تا پایان سال به صورت مستمر ادامه دارد.

وی با اشاره به اهمیت پیشگیری از مبتلا شدن دام‌ها به بیماری‌هایی مانند تب خونریزی دهنده کریمه‌کنگو اذعان داشت: از ابتدای سال تاکنون 500 هزار متر مربع جایگاه دام در این منطقه سمپاشی شده است.

انتهای پیام/80003/صا20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول