اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دامپزشکی جنوب کرمان خبر داد

مایه‌کوبی 300 هزار دام جنوب کرمان علیه آبله

معاون فنی اداره کل دامپزشکی جنوب کرمان گفت: در سه ماهه نخست امسال بیش از 306 هزار رأس دام سبک جنوب کرمان علیه بیماری آبله واکسینه شدند.

مایه‌کوبی 300 هزار دام جنوب کرمان علیه آبله

خوبیار مشایخی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در جیرفت با بیان اینکه آبله یک بیماری ویروسی و واگیردار است، اظهار داشت: این بیماری دارای میزبان اختصاصی است به این صورت که ویروس آبله گوسفندی فقط در گوسفند و آبله بزی فقط در بز ایجاد بیماری می‌کند.

وی افزود: آغاز بیماری بعد از دوره نهفته دو تا 14روزگی به صورت تب، ریزش از چشم و بینی و جراحات پوستی در قسمت‌های بدون پشم و موی بدن بروز می‌کند.

معاون فنی اداره کل دامپزشکی جنوب کرمان با بیان اینکه جراحات آبله در بره و بزغاله‌ها ممکن است در مخاط دهان، دستگاه گوارش و تنفسی بروز کند، تصریح کرد: در این صورت تلفات به حدود 50 درصد می‌رسد.

مشایخی با بیان اینکه بهترین روش برای مبارزه با بیماری آبله واکسیناسیون دام‌های حساس است، خاطر نشان کرد: در سه ماهه نخست امسال بیش از 306 هزار رأس گوسفند و بز علیه بیماری آبله در جنوب کرمان واکسینه شدند.

انتهای پیام/80003/خ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول