اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دامپزشکی کهنوج خبر داد

مایه‌کوبی 10 هزار دام در کهنوج علیه تب برفکی

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کهنوج گفت: در مرحله اول واکسیناسیون تب برفکی 10 هزار رأس دام سنگین این شهرستان علیه بیماری واکسینه شدند.

مایه‌کوبی 10 هزار دام در کهنوج علیه تب برفکی

مرتضی وزیری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کهنوج با اشاره به خسارات بالای اقتصادی بیماری تب برفکی اظهار داشت: مرحله اول واکسیناسیون تب برفکی گاو در این شهرستان به مدت 26 روز انجام که طی آن تعداد 10 هزار رأس گاو و گوساله علیه این بیماری واکسینه شدند.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کهنوج بیان داشت: با اجرای دقیق برنامه‌های واکسیناسیون تب برفکی در این شهرستان در چند سال اخیر با وجود پرخطر بودن منطقه هیچ کانون بیماری مشاهده نشده است.

وزیری با اشاره به اهمیت مبارزه با بیماری تب برفکی گفت: کنترل بیماری منوط به واکسیناسیون، مراقبت شدید نقل و انتقال حیوانات، قرنطینه کردن حیوانات مبتلا، اعمال محدودیت در خرید و فروش حیوانات و گاهی معدوم کردن دام است.

وی به نظارت دامپزشکی بر عرضه مواد خام دامی در این شهرستان اشاره و عنوان کرد: در ماه جاری در بازرسی‌های انجام شده 32 کیلوگرم مرغ و آلایش خوراکی غیرقابل مصرف در این شهرستان ضبط و معدوم شد.

انتهای پیام/80003/ح20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول