اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در استان مرکزی

97 هزار راس دام سنگین علیه تب برفکی مایه‌کوبی می‌شوند

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی از مایه‌کوبی 97 هزار راس دام سنگین علیه بیماری تب برفکی در استان خبر داد.

97 هزار راس دام سنگین علیه تب برفکی مایه‌کوبی می‌شوند

سیدسعید حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: مرحله بیست و هشتم واکسیناسیون دام‌ها علیه تب برفکی از هفته جاری در استان آغاز و به مدت 20 روز کاری ادامه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: با اجرای این طرح 97 هزار راس دام سنگین علیه بیماری تب برفکی واکسینه می‌شوند که از این تعداد 31 هزار راس گاو و گوساله توسط بخش دولتی و 66 هزار راس توسط بخش خصوصی مایه کوبی می‌شوند.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی ادامه داد: طرح فراگیر و رایگان واکسیناسیون تب برفکی دام‌های سبک و سنگین در واحدهای سنتی، روستایی و مناطق عشایری 12 شهرستان استان با مشارکت بخش خصوصی به مرحله اجرا در آمده است.

حسینی افزود: در سال گذشته در مرحله بیست و هفتم 115 هزار راس گاو و گوساله و 980 هزار راس گوسفند و بز توسط  20 اکیپ بخش خصوصی و 16 اکیپ بخش دولتی به صورت رایگان از محل طرح توسعه خدمات روستایی و عشایری، در سطح استان علیه این بیماری واکسینه شدند.

بیماری تب‌برفکی یکی از مسری‌ترین، پرضررترین و مهم‌ترین بیماری‌های دامی است که با ایجاد تاول و زخم در دهان، سم و پستان، ضرر و زیان اقتصادی بالا برای دامداران و صنعت دامپروری کشور در پی دارد.

این بیماری ممکن است به صورت نوع قلبی در گوساله‌ها و بره‌ها و بزغاله‌ها ایجاد نکروز و مرگ بافتی کرده و باعث تلفات آنها شود و خسارات سنگین در بره‌ها و بزغاله‌ها ایجاد کند.

انتهای پیام/87012/خ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول