اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ثبت احوال فردوس خبر داد

افزایش 11 درصدی ولادت در فردوس

رئیس اداره ثبت احوال فردوس از افزایش 11 درصدی ولادت در فردوس خبر داد.

افزایش 11 درصدی ولادت در فردوس

به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، علیرضا عابدین‌زاده ظهر امروز در جلسه ثبت وقایع حیاتی شهرستان فردوس اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون 143 واقعه ازدواج در شهرستان فردوس به ثبت رسیده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از کاهش 73/11 درصدی برخوردار است.

وی همچنین از ثبت 15 واقعه طلاق در فردوس خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 15 واقعه طلاق در شهرستان فردوس ثبت شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 36 درصد افزایش یافته است.

رئیس اداره ثبت احوال فردوس افزود: در حال حاضر به ازای هر 9 واقعه ازدواج در فردوس یک واقعه منجر به طلاق می‌شود.

عابدین‌زاده تصریح کرد: از مجموع ازدواج به ثبت رسیده تعداد 105 واقعه شهری و 38 واقعه روستایی و نیز 14 واقعه طلاق شهری و یک واقعه روستایی است.

افزایش 11 درصدی ولادت در فردوس

وی با اشاره به افزایش 11 درصدی میزان ولادت در فردوس، یادآور شد: از ابتدای امسال تعداد 250 واقعه ولادت و 52 واقعه وفات به ثبت رسیده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب 11 درصد افزایش و 21 درصد کاهش داشته است.

رئیس اداره ثبت احوال فردوس بیشترین فراوانی نام در این شهرستان را نام‌های فاطمه، نرگس، زهرا و زینب برای دخترها و نیز نام‌های امیرعلی، ابوالفضل، محمد و امیرحسین را برای پسرها عنوان کرد.

عابدین‌زاده همچنین از افزایش نرخ خدمات ثبت احوال به متقاضیان خبر داد و گفت: بر اساس ابلاغیه جدید سازمان ثبت احوال، تعرفه 28 خدمت ارائه شده توسط این سازمان شامل تغییر نام و نام خانوادگی، حل اختلاف اسناد هویتی، تعویض شناسنامه، صدور کارت شناسایی ملی و صدور گواهی افزایش یافته است.

معاون فرماندار فردوس نیز داشتن اطلاعات صحیح را مبنای تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی دانست و افزود: ارائه آمار واقعی برای برنامه‌ریزی در واحدهای بهداشتی، اجتماعی و امدادرسان بسیار ضروری و لازم است.

محمدعلی جوان با تاکید بر اینکه آمارها باید دقیق و مورد اعتماد باشد، تصریح کرد: با برنامه‌ریزی صحیح بر پایه آمار و اطلاعات می‌توانیم هر ساله فاصله آماری وفات را نسبت به سال گذشته افزایش دهیم و شاهد مرگ‌ومیر کمتر و ولادت بیشتری در شهرستان باشیم.

انتهای پیام/69007/ن30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول