اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از آغاز سال جاری تاکنون صورت گرفت

فروش 550 میلیون ریال کالای قاچاق در خراسان جنوبی

مسئول ترانزیت سازمان جمع‌آوری و فروش املاک تملیکی خراسان جنوبی گفت: درآمد حاصل از فروش کالاهای قاچاق و قضایی در استان بالغ بر 550 میلیون ریال بوده است.

فروش 550 میلیون ریال کالای قاچاق در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، احمد شهدادی پیش از ظهر امروز در کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان بیرجند اظهار کرد: در سال جاری 81 فقره پرونده قضایی و قاچاق کشف شده است.

وی با بیان اینکه کشفیات به دست آمده از طریق مزایده به فروش می‌رسد، ادامه داد: این کشفیات به مبلغ 550 میلیون ریال به فروش رسیده است.

مسئول ترانزیت سازمان جمع‌آوری و فروش املاک تملیکی خراسان جنوبی یادآور شد: سال گذشته 24 میلیارد ریال پرونده قاچاق تشکیل شده است.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان جنوبی نیز گفت: در طول سال‌های گذشته عدم کنترل خرید کالاهای خارجی سبب وارد آمدن ضررهای فراوان به اقتصاد کشور شده است.

محمدعلی قلندری با بیان اینکه باید به واردات کالاهای خارجی توجه ویژه شود، ادامه داد: همچنین اگر به صادرات نیز توجه شود از خرید کالاهای خارجی بی‌نیاز می‌شویم.

وی با اشاره به تبلیغات گسترده در زمینه استفاده از تولیدات داخلی اضافه کرد: در این زمینه باید تبلیغات هوشمندانه، گسترده و متناسب با هر استان باشد.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان جنوبی با بیان اینکه دستگاه‌های متولی نباید به سرعت درخواست متقاضیان را بپذیرند، یادآور شد: در سه ماه نخست امسال مغایرت 242 میلیون لیتری در میزان درخواستی سوخت تا تحویل آن در خراسان جنوبی وجود داشته است.

قلندری کنترل بر مصارف عمده و جز را مهم دانست و افزود: باید به موضوع قاچاق منابع نفتی توجه ویژه شود.

وی از تصویب تشکیل کمیسیون برنامه‌ریزی و هماهنگی در استان‌ها توسط مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: ریاست این کمیسیون بر عهده استاندار قرار گرفته است.

*تحویل 194 میلیون لیتر سوخت به جهاد کشاورزی

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان جنوبی با بیان اینکه سامانه تحویل و نگهداری کالا توسط سازمان‌ صنعت، معدن و تجارت در حال راه‌اندازی است، تصریح کرد: با آغاز به کار این سامانه کالاهایی که وارد انبار شده باید دارای شناسه بوده و نوع و مقدار کالا نیز مشخص باشد.

قلندری اضافه کرد: راه‌اندازی این سامانه می‌تواند کمک بزرگی به کنترل قاچاق کالا و ارز کند.

وی میزان سوخت تأیید شده در جهاد کشاورزی را 196 میلیون لیتر عنوان کرد و گفت: از این میزان 194 میلیون لیتر داده شده است.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: در میزان سوخت حوزه جهاد کشاورزی 47 میلیون لیتر مغایرت وجود دارد.

انتهای پیام/69010/ز40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول