اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در کارگروه مشارکت‌های کمیسیون مبارزه با قاچاق در کرمان مطرح شد

ممنوعیت خرید کالای خارجی دارای مشابه داخلی در کرمان

کارگروه مشارکت‌های مردمی کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کرمان لیست ممنوعیت خرید کالاهای خارجی دارای مشابه داخلی را اعلام و به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ کرد.

ممنوعیت خرید کالای خارجی دارای مشابه داخلی در کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، ظهر امروز در کارگروه مشارکت‌های مردمی کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کرمان در راستای حمایت از تولید داخلی، لیست ممنوعیت خرید کالاهای خارجی که در داخل استان کرمان تولید می‌شوند را اعلام و به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد.

مسعود الهی دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کرمان در این جلسه اظهار داشت: یکی از عمده دلایلی که میل به خرید و مصرف کالاهای خارجی و قاچاق را تقویت کرده و افزای نرخ بیکاری را نیز به همراه دارد، ضعف در معرفی تولیدات داخلی نسبت به مشابه خارجی است.

وی بیان داشت: به این منظور کارگروه مشارکت‌های مردمی کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کرمان لیستی از کالاهای تولید شده در داخل استان که دارای مشابه خارجی هستند، تهیه کرده و با تصویب استاندار کرمان به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده است.

الهی عنوان کرد: به ذیحسابان دستگاه‌های اجرایی تاکید شده که با توجه به قانون ممنوعیت خرید کالای خارجی که مشابه داخلی دارند به صورت ویژه رسیدگی و در صورت تخلف به دبیرخانه ستاد معرفی شوند.

وی با اشاره به اینکه تبلیغات نقش مؤثری در خرید و فروش دارد، لذا باید در حد توان در این زمینه کار شود، خاطر نشان کرد: نقش آموزش و پرورش در فرهنگ سازی به دانش‌آموزان برای استفاده از تولیدات داخلی و مبارزه با قاچاق بسیار مؤثر است.

علیرضا قوام‌آبادی کارشناس سازما‌های مردم نهاد استانداری کرمان نیز در این جلسه اظهار داشت: در راستای ترویج استفاده از کالاهای داخلی و مبارزه با قاچاق، چند سمن در استان کرمان در حال فعالیت هستند که می‌توان از ظرفیت آنها بهره برد.

وی بیان داشت: تعدادی از سمن‌ها نیز برنامه‌های منظم ادواری دارند که می‌توان با توجه به شرکت کننده‌های این برنامه‌ها پیام‌ها و گزارش‌هایی در آنجا مطرح کرد.

قوام‌آبادی افزود: عمده سمن‌ها در حوزه سلامت فعالیت دارند، لذا می‌توان از این ظرفیت برای ارائه مطالب مبارزه با قاچاق دارو و لوازم پزشکی بهره برد و مشکلات موجود را از این طریق مطرح کرد.

وی تصریح کرد: سمن‌های خیریه‌ای نیز که به مناسبت‌های متعدد سبدهای کالایی شامل پوشاک، مواد غذایی و ... ارائه می‌دهند در هماهنگی با آنها می‌توان سبد کالایی تولید داخلی را استفاده کرد.

انتهای پیام/80017/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول