اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره حمل و نقل و ترافیک شهرداری زنجان:

شیوه‌نامه نصب سرعت‌گیر در خیابان‌های زنجان تهیه می‌شود

رئیس اداره حمل و نقل و ترافیک شهرداری زنجان از تهیه شیوه‌نامه نصب سرعت‌گیر در سطح خیابان‌های این شهر ‌خبر داد.

شیوه‌نامه نصب سرعت‌گیر در خیابان‌های زنجان تهیه می‌شود

ناصر احمد صفا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با نرمال دانستن ترافیک شهر زنجان در مقایسه با دیگر شهرها از جمله کلان شهرها اظهار کرد: ارزیابی‌های به عمل آمده از ترافیک شهر زنجان بیانگر مطلوب بودن وضعیت آن در اغلب نقاط شهر است.

وی افزود: به غیر از هسته مرکزی شهر وضعیت ترافیک در سطح شهر زنجان اغلب نرمال است.

رئیس اداره حمل و نقل و ترافیک شهرداری زنجان دلیل بروز برخی مشکلات در ترافیک شهر را رفتارهای غلط ترافیکی از جمله عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی عنوان کرد و افزود: با رعایت قوانین می‌توان بار ترافیک شهر از جمله در هسته مرکزی را کاهش داد.

وی به کاهش بار ترافیک 20 تا 30 درصدی ترافیک در هسته‌ مرکزی شهر بعد از عملیاتی شدن طرح مکانیزه پارکبان اشاره کرد و گفت: اجرای این طرح به نوعی به روان‌سازی ترافیک شهری کمک کرده است.

احمد صفا تاکید کرد: حضور پارکبان‌ها در سطح شهر به نظم عبور و مرو و ترافیک شهر منجر شده ضمن اینکه برخی از مشکلات را نیز کاهش داده است.

وی به تهیه شیوه‌نامه نصب سرعت‌گیر در سطح شهر بر اساس قوانین اشاره کرد و ادامه داد: این شیوه‌نامه با کمک مشاور ترافیکی شهرداری زنجان در حال تهیه است.

رئیس اداره حمل و نقل و ترافیک شهرداری زنجان تاکید کرد: شیوه‌نامه نصب سرعت‌گیر در سطح خیابان‌های شهر بلافاصله بعد از تهیه به شورای ترافیک شهرستان ارائه خواهد شد و بعد از تصویب در آنجا عملیاتی می‌شود.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس در مورد خط‌کشی خیابان‌های شهر زنجان اظهار کرد: خط‌کشی خیابان‌های شهر زنجان در دو مرحله انجام شده است.

احمد صفا اضافه کرد: اخیراً حدود 680 کیلومتر خط‌کشی در خیابان‌های شهر که اغلب اصلی بودند، انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه نوع رنگ‌های استفاده شده در خط‌کشی خیابان‌های شهر زنجان مشکلی نداشته‌ است، گفت: نوع رفتارهای ترافیکی از جمله عدم حرکت در بین خطوط و کیفیت آسفالت از جمله عمر آن در ماندگاری خط‌کشی‌ها نقش مهمی دارند.

انتهای پیام/73004/ز30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول