اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون عمرانی استاندار همدان:

طرح جامع ترافیکی همدان تصویب شد

معاون عمرانی استاندار همدان گفت: طرح جامع ترافیکی شهر همدان بعد از انجام کار مطالعاتی به تصویب رسیده و برای انجام طرح‌های ترافیکی این سند باید مورد نظر قرار گیرد.

طرح جامع ترافیکی همدان تصویب شد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، خسرو سامری پیش از ظهر امروز در جلسه شورای ترافیک استان همدان با بیان اینکه با پیگیری‌های انجام شده طرح جامع ترافیکی شهر همدان به تصویب رسیده است اظهار داشت: بعد از انجام مطالعات طرح جامع ترافیکی با تصویب در شورای ترافیک استان در شورای ترافیک کشور نیز تصویب شده است.

وی ادامه داد: امیدواریم که این طرح مورد توجه مباحث ترافیکی قرار گیرد و در این طرح دو سامانه انبوه بر قطار شهری و اتوبوسرانی brt را نیز طراحی کردند که به زودی کار مطالعاتی این دو سامانه آغاز خواهد شد.

معاون عمرانی استاندار همدان در ادامه با اشاره به اینکه روزانه 60 دستگاه خودرو در همدان شماره‌گذاری می‌شود تصریح کرد: هرگونه مطالعه، اجرا و تدبیر ترافیکی در شهر همدان باید بر اساس طرح جامع انجام شود تا از میزان ترافیک شهر کاسته شود.

وی اضافه کرد: وانت‌بارها در حمل و نقل بار در مسافت‌های نزدیک نقش مؤثری دارند و با زودی در کمیته‌ای مشخص ساماندهی وانت‌بارها را انجام خواهیم داد.

سامری با بیان اینکه دو پارکینگ طبقاتی با ظرفیت 700 دستگاه خودرو به زودی در شهر همدان افتتاح می‌شود بیان داشت: ناوگان حمل و نقل مسافری در شهر همدان فعالیت خوبی دارند و عمر این ناوگان در شهر همدان زیر پنج سال است.

وی ادامه داد: در سطح شهرهای استان بیش از 6 هزار و 200 تاکسی، تعداد 432 ون و تعداد 289 اتوبوس در راستای حمل و نقل مسافر بین شهری در شهرهای استان فعالیت می‌کنند.

معاون عمرانی استاندار همدان به کار مطالعات طرح ترافیک آرامگاه بوعلی و میدان مفتح اشاره کرد و یادآور شد: با توجه به اینکه با راه‌اندازی تقاطع غیر همسطح تختی و خواجه رشید ورود به خودروها به آرامگاه بوعلی و میدان مفتح زیاد می‌شود باید ظرف یک ماه آینده مطالعات طرح ترافیکی این دو مکان به سرانجام برسد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تخلیه نخاله در حریم جاده‌ها اشاره کرد و گفت: مکان‌یابی محل جدیدی برای تخلیه نخاله شهری نیاز است.

سامری با بیان اینکه محل تخلیه نخاله شهری در نزدیکی روستای رباط شورین قرار دارد، ابراز داشت: با توجه به اینکه ایستگاه راه‌آهن در انتهای رباط شورین قرار دارد و جاده به زودی تعریض و چهاربانده می‌شود توجه به ایجاد مکان جدید ضروری است.

وی بیان داشت: تردد خودروهای حامل نخاله در مسیر ایستگاه راه‌آهن خطرناک است و باید با مکان‌یابی جدید در کنار سایت سابق مسیر جدیدی برای تردد کامیون‌ها ایجاد شود.     

معاون عمرانی استاندار همدان با بیان اینکه بازگشایی مسیر خیابان طالقانی زمان زیادی کشیده تصریح کرد: باید بازگشایی این مسیر در اولویت برنامه‌ها قرار گیرد و شهرداری نصب تابلوها و علائم، خط کشی معابر و نصب گارد ریل در زیر پل‌های عابر پیاده را در دستور کار قرار دهد.

وی در ادامه به ایجاد فرهنگ عمومی ترافیک اشاره کرد و بیان داشت: راهنمایی و رانندگی جلسات مشترکی برای کنترل ترافیک داشته باشند و اگر رانندگان مکان و مسیرهای ورود و خروج به پارکینگ‌ها و پارک سوارها را بلد نباشند مشکل ترافیکی حل نخواهد شد پس باید راهکاری برای ایجاد فرهنگ عمومی ترافیک اندیشیده شود. 

سامری اضافه کرد: در فصل گردشگری قرار داریم و شهرداری باید نسبت به ساماندهی ورودی و خروجی شهر اقدام کند تا میزبان خوبی برای مسافرین باشیم.

وی عنوان داشت: با توجه به اینکه 15 تا 20 مورد نقطه حادثه‌خیز در شهر وجود دارد ظرف چهار ماه آینده 15 مورد از آنها اصلاح شود.

معاون عمرانی استاندار همدان گفت: با توجه به اینکه در فصل گردشگری قرار داریم نظارت بر امکان بیشتر شود.

انتهای پیام/89019/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول