اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور کشاورزان و عاملان جمع‌آوری زکات

همایش بزرگ زکات در ریگان برگزار شد

با حضور کشاورزان و عاملان جمع‌آوری زکات همایش بزرگ زکات در شهرستان ریگان برگزار شد.

همایش بزرگ زکات در ریگان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از ریگان، با توجه به نزدیک شدن به فصل برداشت خرما از باغات نخیلات ریگان صبح امروز با حضور کشاورزان و عاملان جمع‌آوری زکات همایش بزرگ زکات شهرستان ریگان در مسجد جامع این شهرستان برگزار شد.

حجت‌الاسلام علی حیدری‌نسب امام جمعه ریگان در این همایش با اشاره به نزدیک شدن به فصل برداشت خرما از کشاورزان ریگانی خواست زکات محصول خود را پرداخت کنند و اظهار داشت: پرداخت زکات سبب بیمه محصولات شده و محصول شما را در برابر آفات و خسارات بیمه می‌کند.

مجید اعتمادی فرماندار ریگان نیز گفت: اگر همه کسانی که در بخش کشاورزی و دامداری و دیگر بخش‌ها مشغول به کار هستند بر اساس برآوردهای شرعی، زکات و دیگر حقوق تعلق گرفته بر اموالشان را پرداخت کنند، بسیاری از نابسامانی‌های اقتصادی جامعه سامان یافته و خانواده‌های بی‌بضاعتی که دچار مشکلات مالی هستند، نجات می‌یابند.

وی بیان داشت: چه بناهای خیری که مورد نیاز جامعه است و می‌توان با سهم زکات آن‌ها را احداث کرد، در زمان‌های گذشته بناهای عمرانی در سطح شهر و روستا چون بناهای خیریه‌ای چون مساجد، تکایا، جاده‌های روستایی، پل، آب‌انبارهای عمومی، حمام‌ها، غسالخانه‌ها و ... با اعتبار مالی زکات پا می‌گرفت.

منوچهر آشورزاده رئیس کمیته امداد ریگان اظهار داشت: سال گذشته بیش از 2 میلیارد و 500 میلیون ریال زکات از باغات نخیلات شهرستان ریگان جمع‌آوری شد که نسبت به سال‌های گذشته 10 درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه این مقدار زکات جمع‌آوری شده در شهرستان ریگان نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است، افزود: علت افزایش زکات در شهرستان ریگان تبلیغات و اطلاع‌رسانی از طریق رسانه‌ها، تشویق کشاورزان به امر پرداخت زکات، حضور روحانیان در روستاهای شهرستان و مشارکت دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها در امر جمع‌آوری زکات است.

آشورزاده عنوان کرد: سال گذشته پنج روحانی در قالب طرح جمع‌آوری زکات با کمیته امداد این شهرستان مشارکت داشتند و زکات جمع‌آوری شده صرف ساخت مسجد و خانه عالم در همان روستاها شد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی ریگان با توجه به نزدیکی به فصل برداشت خرما در این شهرستان از کشاورزان خواست زکات محصول خود را پرداخت کنند.

آشورزاده بیان داشت: در شهرستان ریگان بیش از 10 عامل جمع‌آوری زکات حضور دارند.

انتهای پیام/80014/ر30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول