اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین شورای زکات بانه عنوان کرد

شهرستان بانه پیش‌قدم در پرداخت زکات

جانشین شورای زکات شهرستان بانه گفت: شهرستان بانه و استان کردستان در زمینه پرداخت زکات در کل کشور پیش‌قدم بوده و از رتبه قابل قبولی برخوردار است.

شهرستان بانه پیش‌قدم در پرداخت زکات

به گزارش خبرگزاری فارس از بانه، مسعود منصوری دوشنبه‌ شب در شورای زکات شهرستان بانه اظهار کرد: افزایش روزی، دفع بلا و نعمت باران از جمله برکات ارزشمند پرداخت زکات در جامعه است.

وی با بیان اینکه نمایان شدن آثار و برکات پرداخت زکات در جامعه از عواملی است که در توسعه و ترویج فرهنگ پرداخت زکات مؤثر است، تصریح کرد: تلاش در راستای ترویج فرهنگ زکات در قرآن قبل از امر به نماز مورد تاکید قرار گرفته است و این نشان از اهمیت موضوع زکات از دیدگاه اسلام است.

به گفته جانشین شورای زکات شهرستان بانه، خداوند متعال بر کسانی که توانایی دارند و از نظر مالی به تمکین نسبی رسیده‌اند پرداخت زکات را واجب می‌داند و بر آن تاکید کرده است.

منصوری با بیان اینکه زکات یک فریضه الهی است و مردم متدین ایران اسلامی به آن باور و اعتقاد خاصی دارند، تصریح کرد: مردم شهرستان بانه نیز در راستای احیا و اجرای این فریضه الهی همواره پیش‌قدم بوده‌اند.

وی تصریح کرد: با توجه به ظرفیت‌های پیش آمده و بارش نزولات آسمانی مناسب پیش‌بینی می‌کنیم امسال مبلغ زکات جمع‌آوری شده از کشاورزان شهرستان بانه افزایش قابل توجهی داشته باشد.

جانشین شورای زکات شهرستان بانه خاطرنشان کرد: بارش نزولات آسمانی مناسب در سال‌جاری موجب رونق گرفتن کشاورزی در بانه شده که امیدواریم در سایه این رونق شاهد جمع‌آوری مبلغ زکات بیشتری نسبت به سنوات گذشته از کشاورزان در این شهرستان باشیم.

منصوری دیدگاه معنوی و اعتقادی مردم شهرستان بانه را در بحث زکات مثبت ارزیابی کرد و گفت: در سایه این دید و اعتقاد است که شهرستان بانه و استان کردستان در زمینه پرداخت زکات در کل کشور از رتبه قابل قبولی برخوردار است.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد در سایه تلاش عوامل اجرایی، شورای زکات و عنایات مردم شاهد ارتقای جایگاه استان در بحث زکات در سال‌جاری باشیم.

انتهای پیام/79002/ط20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول