اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی استان اردبیل:

خودداری بانک‌ها از اعطای تسهیلات تعجب‌آور است

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل گفت: خودداری بانک‌های عامل از اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی و صنعتی در استان اردبیل تعجب‌آور است در حالی که امسال بر خلق حماسه اقتصادی تاکید شده است.

خودداری بانک‌ها از اعطای تسهیلات تعجب‌آور است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حسین پیرمؤذن عصر امروز در مراسم گرامیداشت روز صنعت و معدن در اردبیل اظهار داشت: ماه‌هاست که بخش صنعت و تولید در استان اردبیل با رکود و برخی ناهماهنگی‌ها در پرداخت تسهیلات روبه‌رو شده به طوریکه از جذب 560 میلیارد تومان مانده تسهیلات بنگاه‌های زودبازده به بدنه اشتغال و کارآفرینی استان هیچ خبری نیست.

وی تصریح کرد: معلوم نیست به چه دلیل بانک‌ها به رغم تاکید استاندار اردبیل از پرداخت تسهیلات طفره می‌روند در حالی که عدم تعادل منابع و مصارف را دستاویزی برای خود قرار دادند تا تسهیلاتی پرداخت نکنند.

پیرمؤذن وضعیت صنعت و تولید را در استان نامطلوب و حتی نگران‌کننده از نظر رونق توصیف کرد و افزود: بسیاری از صاحبان صنعت و تولید منتظر دریافت تسهیلات سرمایه در گردش هستند در حالی که بانک‌ها از پرداخت این تسهیلات خودداری می‌کنند.

این مسئول در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد: ما به رغم تلاش‌هایی که در اتاق بازرگانی انجام می‌دهیم امیدواریم با همکاری و همراهی مسئولان و مدیران بانکی بستر و زمینه یک حرکت قابل قبول در دولت آینده فراهم شود تا بخش صنعت، معدن و تولیدات سر پا بایستد.

وی اضافه کرد: دولت یازدهم باید در رونق دادن به فضای کسب و کار تلاش مجدانه‌ای داشته باشد چرا که اگر این فضای کسب و کار با تزریق اعتبارات مناسب و اجرای سیاست هدفمندی یارانه‌ها به شکل صحیح مورد توجه و دقت نظر قرار گیرد قطعاً در پیشبرد امور و برنامه‌ریزی‌ها کار به نحوه مطلوب انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس اتاق بازرگانی استان در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: بانک‌ها در برخورد با واحدهای تولیدی باید مهربانانه برخورد کنند تا یک سهم درستی از ماهیت مشکلات واحدهای تولیدی داشته باشند تا مناسبات بین بانک‌ها و واحدهای تولیدی واقع‌بینانه و هدفمند اتفاق بیفتد.

پیرمؤذن یادآور شد: تولید محوری باید شاغول سیاست‌گذاری‌های اقتصادی کشور باشد یعنی به شکل همه‌جانبه اعم از سیاست‌های ارزی، پولی و مالی،‌ سیاست‌های تجاری، ‌بانکی و مالیاتی برای تولید اولویت قائل شویم تا تجلی ملموسی از این واقعیت‌ها را شاهد و ناظر باشیم.

وی در ادامه گفت:‌ در فرهنگ عمومی جامعه باید تولیدکنندگان را به عنوان پیشتازان عزت و استقلال جامعه معرفی کنیم و تکریم از کسانی که در این صحنه تلاش می‌کنند در ارزش‌های جامعه بسیار مؤثر و مفید محسوب می‌شود.

انتهای پیام/62004/ک30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول