اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه نیر:

دشمنان از فرهنگ قرآن واهمه دارند

امام جمعه شهرستان نیر گفت: دشمنان و مستکبران روزگار همانند فرعونیان و نمرودیان زمان از کلام الهی و آیات نورانی قرآن در هراس و واهمه هستند و دوست ندارند این فرهنگ توسعه پیدا کند.

دشمنان از فرهنگ قرآن واهمه دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام میکائیل مقدسی عصر امروز در مراسم افتتاح برنامه‌های کانون‌های فرهنگی، تربیتی تابستانی در نیر اظهار داشت: این ترس و واهمه به دلیل ظاهر قرآن یا خواندن صوری آن نیست بلکه آنها از حقیقت بیداری‌بخش قرآن در ترس و نگرانی هستند چرا که قرآن کریم انسان‌ها را به وحدت، همدلی و طغیان در برابر جاهلان و مستکبران فرا می‌خواند و از حق و حقیقت سخن به میان می‌آورد.

وی تصریح کرد: ‌آنها به دلیل اینکه جایگاهشان متزلزل می‌شود از قرآن و مبانی آن کینه به دل گرفته و گاه با آتش زدن قرآن و اعمال ننگین کلام الهی سعی می‌کنند به اصالت قرآن خدشه وارد کنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان نیر خاطر نشان کرد: قطعاً در مقابل این همه کینه‌توزی و دشمنی مستکبران جوانان و نوجوانان ما امروز گرایشی عمیق به فرهنگ قرآنی و تربیت اسلامی دارند که قطعاً این فرآیند به نفع جامعه است.

مقدسی تابستان را فرصتی مناسب برای برگزاری دوره‌های آموزشی، تربیتی و فرهنگی و قرآنی توصیف کرد و ادامه داد: دستگاه‌های فرهنگی باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی داشته باشند تا دانش‌آموزان علاوه بر بهره‌مندی از کلاس‌های آموزشی در تابستان از نشاط و شادابی و سر زندگی خاص نیز بهره‌مند باشند.

وی به حساسیت دوران نوجوانی و جوانی اشاره کرد و یادآور شد: خانواده‌ها، مربیان آموزشی و مسئولان باید تلاش کنند بدون لحظه‌ای غفلت با شناسایی تهدیدات، دوران جوانی خود را با این همه هجمه‌ها و تهدیدهای دشمنان به سلامت و با برنامه‌های غنی پر کرده و سپری کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، امام جمعه نیر در ادامه گفت: اجرای طرح‌های قرآنی، آموزشی و حضور جوانان و نوجوانان در اردوهای هجرت یک ظرفیت خوب است که جوانان و نوجوانان می‌توانند از هم‌زیستی و همراهی بهترین بهره را برده و به برنامه‌های عمرانی و خدماتی گرایش پیدا کنند.

در این مراسم مدیر آموزش و پرورش شهرستان نیر در سخنانی افزود: ایام تعطیلات تابستانی امسال در این شهرستان برای دو هزار و 500 دانش‌آموز برنامه‌های متنوعی تدارک دیده شده است.

عین‌الله یوسفی تصریح کرد: البته در این زمینه مدیریت کمیته امداد، تبلیغات اسلامی، بسیج دانش‌آموزی و دیگر نهادها این مجموعه را یاری می‌کنند تا حرکت‌ها به شکل مثبت و منطقی اتفاق بیفتد.

انتهای پیام/62001/ک30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول