اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شطرنج قهرمانی آسیا در مازندران / 28

بانکا: مهمان‌نوازی ایرانی‌ها بی‌نظیر است/ سطح مسابقات بالا است

نماینده فدراسیون شطرنج سریلانکا با ابراز خرسندی از مهمان‌نوازی ایرانی‌ها گفت: سطح مسابقات ایران به مراتب بالاتر از دوره‌های گذشته است.

بانکا: مهمان‌نوازی ایرانی‌ها بی‌نظیر است/ سطح مسابقات بالا است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان محمودآباد، ایرو شی نانیکا با نام حرفه‌ای بانکا به عنوان نماینده فدراسیون کشور سریلانکا در پانزدهمین دوره مسابقات شطرنج قهرمانی نوجوانان آسیا که در مجتمع ورزشی نفت شهرستان محمودآباد برگزار می‌شود، حضور دارد.

وی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به اینکه در رشته شطرنج تجربیات زیادی را در کسوت مربی داشته و تیم ملی سریلانکا را در مسابقات رومانی همراهی کرده است، خاطرنشان کرد: در این دوره از مسابقات با 17 شطرنج‌باز دختر و پسر شرکت و در هر رده سنی حضور داریم.

بانکا عنوان داشت: این دوره از مسابقات از ساماندهی خوبی برخوردار است و باید بگویم که ایرانی‌ها در مهمان‌نوازی بی‌نظیر هستند.

نماینده فدراسیون کشور سریلانکا با اشاره به مسابقات سال گذشته در کشور هند ابراز داشت: سال گذشته مسابقات در همین طراز برگزار شد اما سطح مسابقات تا این اندازه بالا نبود.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس مبنی بر میزان شانس شطرنج‌بازان کشورش در این دوره گفت: در رده سنی کمتر از شش، هشت و 10 سال انتظار رتبه اول تا سوم را داریم و اگر کمی دقت کنیم شانس قهرمانی در این رده‌ها را داریم.

بانکا، هند را رقیب اصلی خود دانست و افزود: در مسابقات هند در سال گذشته در بخش دختران رتبه اول آسیا را کسب کردیم.

نماینده فدراسیون سریلانکا در پایان با اشاره به اینکه یکی از شطرنج‌بازان کشورش که در این دوره شرکت کرده است عنوان‌دار آسیایی است، ابراز امیدواری کرد: با توجه به عنوان در اختیار امیدوارم این رتبه و جایگاه در این مسابقات نیز تکرار شود.

انتهای پیام/86013/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول