اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر کارگروه توسعه بخش کشاورزی استان اردبیل خبر داد

رفع محدودیت برای توسعه سرمایه‌گذاری کشاورزی در اردبیل

دبیر کارگروه توسعه بخش کشاورزی استان اردبیل گفت: ‌ما هم‌اکنون هیچ محدودیتی را برای پرداخت تسهیلات به متقاضیان بخش کشاورزی نداریم و امیدواریم همه فعالان این بخش و سرمایه‌گذاران از تسهیلات مورد نیاز استفاده کنند.

رفع محدودیت برای توسعه سرمایه‌گذاری کشاورزی در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی خلیلی عصر امروز در جلسه کارگروه توسعه کشاورزی گرمی اظهار داشت: آخرین مهلت تکمیل پرونده برای برخورداری از تسهیلات توسعه کشاورزی به ارزش 132 میلیارد تومان پایان شهریورماه تعیین شده که امیدواریم در مهلت باقی‌مانده سرمایه‌گذاران و فعالان این بخش از این تسهیلات استفاده کنند.

وی تصریح کرد: ‌این تسهیلات بدون محدودیت با نرخ سود هفت و 13 درصد پرداخت می‌شود و اخیراً نیز یک میلیارد تومان اعتبار از محل صندوق توسعه کشاورزی به طرح‌های اولویت‌دار استان اردبیل اختصاص یافته است.

خلیلی خاطر نشان کرد: با ابلاغ این رقم به بانک سپه امیدواریم با معرفی طرح‌های بخش کشاورزی بتوانیم متقاضیان را از این تسهیلات و اعتبارات بهره‌مند کنیم.

این مسئول در ادامه اضافه کرد:‌ حدود 10 میلیارد تومان اعتبار جدید نیز به استان ابلاغ شده است تا در اجرای طرح‌های کشاورزی و باغی از آن استفاده شود که این اعتبار در قالب تسهیلات بانکی با برنامه‌ریزی شش بانک عامل پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه بیشترین طرح‌ها در بخش مکانیزه کردن ادوات کشاورزی، تولیدات زراعی، باغی و دامی به متقاضیان پرداخت شده است، ادامه داد: همچنان تشکیل جلسات کارگروه‌های کشاورزی و نحوه پرداخت تسهیلات در حال انجام است که امیدواریم ثمره و نتیجه آن رونق این بخش باشد.

دبیر کارگروه توسعه بخش کشاورزی استان بیان کرد: براساس مصوبه کارگروه توسعه کشاورزی استان طرح‌های کوچک این بخش برای بهره‌مندی از تسهیلات بانکی نیاز به مجوز فعالیت ندارند و می‌توانند در این زمینه بدون محدودیت از منابع استفاده کنند.

خلیلی از همکاری نظام مهندسی نیز در تصویب طرح‌های توسعه‌ای کشاورزی قدردانی کرد و یادآور شد: نظارت بر اجرای طرح‌های کشاورزی که به نظام مهندسی واگذار شده در حد مطلوب انجام شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرماندار گرمی در این مراسم گفت: برای تحقق حماسه اقتصادی نیاز به توسعه و گسترش برنامه‌ها در بخش کشاورزی داریم تا با استفاده از این ظرفیت بتوان تولید را کیفی‌تر و مطلوب‌تر کرد.

محمود علایی قابلیت‌های آب، خاک و کشاورزی گرمی را بی‌نظیر توصیف کرد و افزود: البته در این بین مهم‌ترین مشکل مردم گرمی در بخش آب شرب و کشاورزی نبود منابع آبی ذخیره شده است که با احداث سدهای در دست اقدام امیدواریم این مشکل برطرف شود.

وی تصریح کرد: برنامه‌ریزی صحیح برای استفاده بهتر از اعتبارات و امکانات دولتی و همچنین کسب جایگاه‌های ممتاز در اجرای پروژه‌ها می‌تواند منجر به مهاجرت معکوس شود.

علایی با انتقاد از مدیران برخی از بانک‌های عامل در پرداخت نکردن تسهیلات به کشاورزان خاطر نشان کرد: امیدواریم در این زمینه حرکت‌ها و برنامه‌ریزی‌ها صحیح و با دلسوزی بیشتر باشد تا طرح‌های مصوب به مرحله اجرا برسد.

فرماندار گرمی در پایان اضافه کرد‌: سال گذشته از محل تسهیلات توسعه بخش کشاورزی 300 دستگاه تراکتور به کشاورزان منطقه برای توسعه این بخش واگذار شده است.

انتهای پیام/62004/ک40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول