اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت هفته جهاد کشاورزی

برترین‌های بخش کشاورزی مازندران تجلیل شدند

به مناسبت هفته جهادکشاورزی از برترین‌های بخش کشاورزی مازندران تجلیل شد.

برترین‌های بخش کشاورزی مازندران تجلیل شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، بعداز ظهر امروز در همزمان با سالروز ولادت حضرت ولی‌عصر(عج) از 41 کشاورز برتر مازندران تجلیل شد.

کشاورزان برتر در زیر بخش‌های تولید گیاهی، تولید دامی و شیلات، منابع تبدیلی، مکانیزاسیون، آب و خاک، منابع طبیعی و آبخیزداری، ترویج و تشکل‌های بخش کشاورزی پالایش شده که از مجموع یک‌هزار و 256 فقره فرمت‌های تهیه شده با توجه به اولویت‌های هفتگانه مورد نظر تعداد 41 نفر انتخاب و به ستاد کلی انتخاب نمونه‌ها معرفی شدند که از میان برترین‌ها سه نفر تولیدکننده برتر در سطح ملی به عنوان نشان ملی کار و تولید کشاورزی به جامعه کشاورزان کشور معرفی شدند.

قابل ذکر است در بخش تولیدات دامی 12 نفر معادل 29.2 درصد از کل جمعیت کشاورزان برتر بیشترین فراوانی را در برترین‌ها داشته و یک نفر در بخش امور اراضی معادل 2.4 درصد کمترین فراوانی را به خود اختصاص دادند.

کمترین میانگین سنی برترین‌های بخش کشاورزی 31 تا 60 سال بوده و بیشترین میانگین سنی از 46 تا 50 سال بوده که در این رده سنی هشت نفر از مازندران موفق شدند برترین‌های بخش کشاورزی باشند.

میزان تحصیلات 41 برتر بخش کشاورزی مازندران 15 درصد ابتدایی، هفت درصد فوق دیپلم، 5 درصد راهنمایی، 36 درصد دیپلم، 27 درصد لیسانس و 10 درصد بالاتر از لیسانس بودند.

از بین برترین‌های بخش کشاورزی مازندران 37 نفر مرد معادل 90.3 درصد و چهار نفر زن بودند که معادل 9.7 درصد از کل جمعیت برترها را به خود اختصاص دادند.

تولیدکنندگان برتر بخش کشاورزی از شهر ساری هشت نفر و از شهرهای آمل، سوادکوه و بهشهر هر کدام چهار نفر و نیز از بابل، نکا و قائمشهر هر کدام سه نفر و از شهرهای نور، عباس‌آباد و رامسر هر کدام دو نفر، شهرهای تنکابن، چالوس، فریدونکنار، بابلسر و جویبار هر کدام یک نفر برتر بخش کشاورزی داشتند.

به گزارش فارس، شهرهای گلوگاه، محمودآباد و نوشهر تولیدکننده برتر بخش کشاورزی نداشتند.

انتهای پیام/86006/ب30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول