اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار همدان:

استکبار با اعتیاد به دنبال ممانعت در پیشرفت کشورهاست

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان گفت: دنیای غرب و استکبار به دنبال این هستند تا با گسترش اعتیاد و جلوگیری از پیشرفت کشورها، مسیر رشد خود را دنبال کنند.

استکبار با اعتیاد به دنبال ممانعت در پیشرفت کشورهاست

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد ظهر امروز در جشنواره منطقه‌ای عکس، فیلم و کاریکاتور با موضوع پیشگیری از اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی با بیان اینکه اعتیاد یک بیماری اجتماعی است، افزود: اعتیاد با دربرگیری ابعاد مختلف به لحاظ فردی، اجتماعی و محیطی  از یک عامل چون فقر و بی‌سوادی ناشی نیست بلکه مجموعه عناصر در ابتلای افراد به این بیماری خانمان‌سوز دخیل است.

وی با بیان اینکه اعتیاد در ساختار استکبار وسیله‌ای برای جلوگیری از پیشرفت سایر کشورهاست، اظهار کرد: دنیای غرب و استکبار به دنبال این هستند تا با گسترش اعتیاد و جلوگیری از پیشرفت کشورها، مسیر رشد خود را دنبال کنند.

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار همدان به اشاره به اینکه کشور ما در همسایگی بزرگترین تولیدکننده مواد مخدر است، یادآور شد: یکی از اشتغال‌زایی کشور افغانستان تولید تریاک و مواد مخدر است که در سال حدود یکهزار و 500 تن مواد مخدر تولید می‌کرد اما اکنون این میزان به 7 هزار تن در سال افزایش یافته است که نه تنها افغانستان جلوگیری نکرده بلکه در بسط و رشد آن کمک نیز می‌کند.

*مواد مخدر تبدیل به تجارت پرسود شده است

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به رواج مواد مخدر صنعتی به  کشور اظهار کرد: در اوایل دهه 40 و 50 بود که هروئین وارد کشور شد و همین که فضای ماده صنعتی وارد کشور شد موجبات از هم گسیختگی جوانان و خانواده‌ها را به دنبال داشت.

قاسمی‌فرزاد ادامه داد: همان‌هایی که ادعای حقوق بشر داشته و داعیه ایجاد فضای امن را دارند، به نوعی به رواج اعتیاد دامن زده و مواد مخدر را تجارت پرسود می‌دانند که می‌توان در کنار تجارت نفت و اسلحه قرار داد.

وی بیان داشت: در استان همدان بیش از یک میلیون و 700 هزار نفر جمعیت وجود دارد که سنین بین 10 تا 45 سال ما حدود یک میلیون و 150 هزار نفر است که در معرض خطر هستند و باید برخورد جدی صورت گیرد.

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار همدان با اشاره به ضرورت برخورد جدی در مبارزه با اعتیاد ابراز داشت: امروز نه تنها نیروی انتظامی بلکه همه دستگاه‌های اجرایی، فرهنگی، اطلاعاتی و امینتی باید وارد عمل شوند.

وی پیشگیری را اولویت نخست مبارزه با این معضل اجتماعی عنوان کرد و گفت: کشفیات مواد مخدر 20 درصد آن چیزی است که قاچاق می‌شود و در این راستا پیشگیری بهترین کاری است که می‌توان در این امر انجام داد.

قاسمی‌فرزاد نقش خبرنگاران و رسانه‌ها را نیز در پیشگیری از موادمخدر موثر دانست و گفت: با آگاهی بخشی و اطلاع‌رسانی صحیح رسانه‌‎ها به جوانان و تقویت نه گفتن در جامعه از عواملی است که در بحث پیشگیری می‌تواند اثرگذار باشد.

*نهاد خانواده در فرهنگ‌سازی اعتیاد تقویت شود

وی با اشاره به اینکه در بحث فرهنگ‌سازی باید نهاد خانواده را تقویت کنیم، افزود: خانواده‌ها با آموختن مهارت‌های زندگی و آداب اجتماعی به نوجوانان و جوانان می‌توانند در راستای پیشگیری گام برداشته و رسانه‌ها و آموزش و پرورش نیز ضعف‌ها را جبران کنند.

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار همدان به بعد آموزش و درمان اشاره کرد و افزود: معتاد به عنوان یک بیمار اجتماعی باید درمان شود که در همدان با راه‌اندازی مرکز ماده 16 اقدام خوبی در جمع‌آوری معتادان انجام شده و تاکنون 120 نفر در آن حضور یافته‌اند.

وی اذعان کرد: معتادانی که در جامعه جرایمی را مرتکب می‌شدند در این مرکز نگهداری می‌شوند و برنامه‌های فرهنگی، آموزشی و درمانی برای آنها اجرا می‌شود که تعدادی نیز با بهبودی برگشته‌اند.

قاسمی‌فرزاد در بخش دیگری از سخنانش جشنواره فیلم، عکس و کاریکاتور را در فرهنگ‌سازی در زمینه مبارزه با اعتیاد مؤثر دانست و گفت: هنرها می‌توانند در افکار عمومی تأثیرگذار باشند چرا که به آثاری عمیق و ژرف در افکار و اذهان ایجاد می‌کند.

وی در پایان سخنانش اضافه کرد: توصیه ما در مراکز آموزشی این است که نمایشگاه‌های عکس و فیلم برگزار کنیم تا عاقبت یک معتاد برای نوجوانانی که شاید به این سمت گرایش یابند، نشان داده شود و آگاه‌سازی شود.

انتهای پیام/89003/ی40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول