اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پرورشی آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان:

فعالیت 150 پایگاه طرح غنی‌سازی اوقات فراغت در سیستان و بلوچستان

معاون پرورشی آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: تابستان امسال، طرح غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان در 150 پایگاه در سطح استان سیستان و بلوچستان فعال است.

فعالیت 150 پایگاه طرح غنی‌سازی اوقات فراغت در سیستان و بلوچستان

علیرضا فنودی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان با اشاره به ضرورت توجه به طرح غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان در فصل تابستان اظهار داشت: در دوران نوجوانی و جوانی ظرفیت انسان برای دریافت آموزه‌های وحیانی و عمل به آنها بیشتر از سایر دوران زندگی است.

وی افزود: برنامه‌ریزی دقیق و پر محتوا برای سپری کردن سه ماه از گرم‌ترین ماه‌های فصل تابستان کاری بس دشوار است به همین دلیل 150 پایگاه در این استان برای پر کردن اوقات فراغت دانش‌آموزان و راحتی‌ خیال خانواده‌ها در نظر گرفته شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان بیان داشت: اوقات فراغت با هدف گذراندن وقت برای فعالیت خاص و با هدف بهره‌وری از زمان صورت می‌گیرد و زمینه‌ساز تربیت غیررسمی دانش‌آموزان است.

فنودی عنوان کرد: رشته‌های فرهنگی، هنری، علمی، اجتماعی، مهارت‌آموزی و... براساس ظرفیت‌های بومی، محلی، سنتی و کلاسیک در نظر گرفته‌ شده‌اند تا مورد قبول دانش‌آموزان قرار گیرد.

وی مهارت فرهنگی، هنری و علمی در 35 رشته، مهارت‌های اقتصادی و اشتغال‌زایی که شامل 15 رشته نقاشی، 24 رشته خدمات، 20 رشته تولید و بسته‌بندی، 14 رشته مونتاژ، 10 رشته خطاطی، 33 رشته فیلم و انیمیشن و هشت رشته ورزشی انفرادی است را از جمله برنامه‌های طرح اوقات فراغت برای دانش‌آموزان در تابستان امسال بیان کرد.

این مسئول اذعان داشت: اداراتی از قبیل ورزش و جوانان، فنی و حرفه‌ای، کمیته امداد امام خمینی(ره)، شهرداری، تبلیغات اسلامی، بسیج سازندگی سپاه، جمعیت هلال‌احمر، صدا و سیما، بنیاد شهید و امور ایثارگران جزو ارگان‌های بوده که در برگزاری طرح اوقات فراغت دانش‌آموزان در تابستان 92 همکاری دارند.

فنودی غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان را در تمامی مقاطع تحصیلی در فصل تابستان یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این اداره‌ کل ذکر کرد و گفت: با برنامه‌ریزی هدفمند در ساختار پایگاه‌های تابستانی، مدارس قرآنی، کانون‌ها و اردوگاه‌های دانش‌آموزی امکان یادگیری آینده‌سازان میهن اسلامی فراهم خواهد شد.

طرح هجرت سه در 143 واحد آموزشی اجرا می‌شود

این مسئول یادآور شد: طرح هجرت سه از اوایل تیرماه در 143 واحد آموزشی برگزار می‌شود که در برگیرنده 32 اداره آموزش و پروش این استان بوده و با مشارکت حوزه مقاومت بسیج دانش‌آموزی، در مدارس به اجرا در می‌آید.

فنودی افزود: در این طرح، شرکت‌کننده‌ها در زمینه‌های کشاورزی، منابع طبیعی، بهسازی و زیبا‌سازی مدارس و خدمات‌رسانی به محرومان و درمان رایگان فعالیت می‌کنند.

وی هدف از طرح هجرت سه را تقویت مبانی اعتقادی، اخلاقی و اجتماعی دانش‌آموزان و به‌ منظور عمق‌بخشی داخلی و مقابله با تهاجم فرهنگی و خدمات‌رسانی و محرومیت‌زدایی در سطح جامعه عنوان کرد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: اجرای طرح هجرت سه برای دانش‌آموزان در تابستان، اشاعه روحیه مسئولیت‌پذیری، کارآفرینی و اشاعه فرهنگ مشارکت‌پذیری را طی برنامه‌های مختلفی در بر دارد.

فنودی متذکر شد: آموزش و پرورش امسال با تمام ظرفیت‌ها و امکاناتی که اعم از مدارس، کانون‌های فرهنگی ـ تربیتی، اردوگاه‌ها، کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مدارس قرآن، بسیج دانش‌آموزی و سایر امکاناتی که در اختیار دارد، برای بهبود مدیریت اوقات فراغت و طرح هجرت سه تلاش می‌کند و در کنار نهادهای دیگر از هیچ کوششی دریغ نمی‌ورزد.

انتهای پیام/75002/ح40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول