اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در شهریورماه سال جاری صورت می‌گیرد

برگزاری جشنواره ملی رضوی در بیرجند

سرپرست معاونت هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: جشنواره ملی نقاشی، خط و حروف‌نگاری رضوی 18 تا 20 شهریورماه امسال در بیرجند برگزار می‌شود.

برگزاری جشنواره ملی رضوی در بیرجند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، سید علی زمزم پیش از ظهر امروز در ستاد تسهیلات سفرهای تابستانی با اشاره به برنامه‌های تابستانی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی اظهار کرد: برنامه موسیقی اقوام ایرانی در محل تلار علامه فرزان آغاز شده است.

وی با بیان اینکه پنج‌شنبه و جمعه این هفته نیز کنسرت موسیقی از هنرمندان داخل استان برگزار می‌شود، ادامه داد: تور گردشگری عکاسی از مناطق گردشگری استان انجام شده است.

برگزاری نمایشگاه فروش آثار هنری

سرپرست معاونت هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از برپایی نمایشگاه آثار هنری در شهرستان بیرجند خبر داد و گفت: همچنین نمایشگاهی برای فروش آثار هنری نیز برگزار می‌‌شود.

زمزم با بیان اینکه سه جشنواره بعد از ماه مبارک رمضان در استان برگزار می‌شود، تصریح کرد: این جشنواره‌ها در دو سطح ملی و استانی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: جشنواره ملی نقاشی، خط و حروف‌نگاری رضوی از 18 تا 20 شهریورماه سال جاری در بیرجند برگزار می‌شود.

برگزاری جشنواره استانی به میزبانی قاینات

سرپرست معاونت هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی اضافه کرد: جشنواره استانی فیلم، عکس و فیلمنامه استان سوم و چهارم شهریورماه امسال به میزبانی قاینات برگزار می‌شود.

زمزم از برگزاری شعر گویشی استان در 28 شهریورماه امسال خبر داد و یادآور شد: این جشنواره به میزبانی سرایان برگزار می‌شود.

وی از برگزاری نمایشگاه بزرگ قرآن کریم در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند در ماه مبارک رمضان خبر داد و تصریح کرد: این نمایشگاه در ماه مبارک رمضان به مدت یک هفته از 24 تا 30 تیرماه جاری دایر می‌شود.

نصب آب‌سردکن در پارک‌ها

سرپرست معاونت هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه در دو سینمای بیرجند و قاینات سیستم نمایش فیلم آنالوگ به دیجیتال تبدیل می‌شود، افزود: با نصب این سیستم کیفیت نمایش فیلم بهتر می‌شود.

معاون خدمات شهری شهرداری بیرجند گفت: با توجه به گرمای زیاد در فصل تابستان کار گندزدایی از سطل‌های زباله انجام می‌شود.

علی مظفری‌نیا با بیان اینکه نظافت پارک‌ها در دستور کار قرار دارد، ادامه داد: همچنین نصب و تعمیر آبسردکن‌ها در پارک‌ها نیز انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه بیرجند شهر زیارتی و تفریحی نیست، اذعان داشت: در پارک‌ها سکوهایی برای برپایی چادر مسافران تعبیه شده است.

توزیع 3 هزار شاخه گل در روز برات

معاون خدمات شهری شهرداری بیرجند از ایجاد پنج بازار میوه و تره‌بار با سازه سبک در بیرجند خبر داد و یادآور شد: بر قیمت اجناس در این بازارها نظارت کامل صورت می‌گیرد.

مظفری‌نیا با اشاره به حوزه بهشت متقین شهرداری بیرجند متذکر شد: در این حوزه علاوه بر آمبولانس‌های شهرداری پنج آمبولانس خصوصی نیز فعال است.

وی با بیان اینکه مراسم روز برات به خوبی برگزار شد، تصریح کرد: در این روز 3 هزار شاخه گل برای قبور توزیع شد.

نصب چادر‌های هلال احمر در تابستان

معاون خدمات شهری شهرداری بیرجند همچنین از استقرار پنج تانکر آب غیرشرب برای شستشوی قبور در مزار شهدای بیرجند خبر داد و افزود: زیرسازی و دیوار ساحلی را در بهشت متقین انجام می‌دهیم.

مظفری‌نیا خاطر نشان کرد: مکان‌های لازم برای نصب چادرهای هلال احمر نیز تهیه شده است.

انتهای پیام/69010/ح40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول