اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در گفت‌وگو با فارس عنوان شد

توضیحات مدیر حج و زیارت همدان درباره وضعیت مصدومان حادثه تروریستی عراق

مدیر حج و زیارت استان همدان گفت: 41 نفر از زائران کاروان ایرانی مورد حمله تروریستی در عراق مربوط به استان همدان و 41 نفر نیز مربوط به استان کرمانشاه بوده است.

توضیحات مدیر حج و زیارت همدان درباره وضعیت مصدومان حادثه تروریستی عراق

حجت‌الاسلام عباس اسماعیلی امروز در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: روز گذشته همزمان با مبعث رسول اکرم(ص) زائران کربلا در مسیر 60 کیلومتری بغداد به کاظمین هدف بمب‌گذاری تروریست‌ها قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه اتوبوس مورد حمله تروریستی حامل 82 نفر از زائران کربلا بوده، بیان داشت: 41 نفر از زائران مربوط به استان همدان و 41 نفر نیز مربوط به استان کرمانشاه بوده است.

مدیر حج و زیارت استان همدان خاطرنشان کرد: در سانحه بمب‌گذاری روز گذشته به زائران ایرانی در عراق 16 نفر شهید، 30 نفر مجروح و بقیه سالم هستند.

وی با بیان اینکه شب گذشته تمام افراد مجروح به بیمارستان طالقانی کرمانشاه انتقال یافتند، ابراز داشت: مجروحان در حال حاضر بستری هستند.

اسماعیلی با بیان اینکه تمام افراد سالم شب گذشته به کرمانشاه انتقال داده شدند، افزود: 16 نفر از این تعداد به همدان بازگشته‌اند.

وی با اشاره به انتقال شهدای سانحه بمب‌گذاری روز گذشته در مسیر بغداد به کاظمین، یادآور شد: شهدا بعد از شناسایی و طی مراحل قانونی در عراق، در مرز ایران تحویل حج و زیارت داده می‌شود و حج و زیارت برنامه انتقال این شهدا را برای تشییع به استان‌ها انجام می‌دهد.

مدیر حج و زیارت استان همدان در پایان متذکر شد: حج و زیارت استان‌های مربوطه در تلاش هستند تا با رایزنی با مسئولان عراقی هرچه سریع‌تر این تعداد شهدا را به ایران انتقال دهند.

انتهای پیام/89007/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول