اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار همدان:

انتقال شهدای عملیات تروریستی عراق به فردا موکول شد

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان گفت: تحویل شهدای عملیات تروریستی روز گذشته، باید با طی مراحل قانونی صورت گیرد و از آنجایی که امروز در عراق تعطیلی رسمی است، کار تحویل شهدا به فردا موکول شد.

انتقال شهدای عملیات تروریستی عراق به فردا موکول شد

علیرضا قاسمی‌فرزاد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان در خصوص حادثه تروریستی بمب‌گذاری اتوبوس حامل زائران ایرانی در عراق اظهار داشت: در حادثه روز گذشته در راه بغداد به کاظمین که دو کاروان حامل زائران ایرانی توسط تروریست‌ها بمب‌گذاری شده و در این حادثه تعدادی از زائران ایرانی شهید و زخمی شدند.

وی با اشاره به اینکه تعداد زائران مورد حمله تروریستی بمب‌گذاری شده 82 نفر بودند، عنوان کرد: از این تعداد افراد 41 نفر مربوط به استان همدان بوده که 10 نفر شهید و تعدادی نیز زخمی شدند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان اسامی شهدا را ‌الله‌حسین معصومی، احمد حجتی، علی کاظم نعیمی، احمد نعیمی، ابراهیم هنرمندیان، مهین الماسی نهنجی، رجب کاویانی،‌ آذر کاویانی، فرخنده عبدالله و حسینعلی قربانی اعلام کرد.

وی گفت: از بین افراد زخمی شده استان همدان 10 نفر در بیمارستان کرمانشاه بستری بودند که دیروز هشت نفر ترخیص و دو نفر باقی ماندند و سه نفر دیگر نیز در بیمارستان بغداد بستری هستند.

قاسمی‌فرزاد در خصوص تحویل شهدای حادثه تروریستی بمب‌گذاری اتوبوس حامل زائران ایرانی، یادآور شد: با توجه به قوانین سخت عراق تحویل این تعداد از شهدا باید با طی مراحل قانونی صورت بگیرد و از آن جایی که روزهای جمعه و شنبه در عراق تعطیلی رسمی است، کار تحویل شهدا به فردا موکول می‌شود.

وی تأکید کرد: فردا کار رسمی عراق شروع می‌‌شود و رابط ما که حج و زیارت است در عراق مراحل تحویل این شهدا را طی می‌کنند.

معاون استاندار همدان یادآور شد: برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته به این صورت است که بنیاد شهید تحویل این شهدا را برعهده دارد.

وی در پایان گفت: حج و زیارت یا مسئولان استان همدان نمی‌توانند، تاریخ مشخصی را برای تحویل این تعداد از شهدا اعلام کنند، چراکه این امر نیاز به طی مراحل قانونی در عراق  دارد.

انتهای پیام/89007/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول