اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر اداره جهاد کشاورزی طبس:

محصولات جالیزی طبس مقام سوم سطح زیر کشت را کسب کرد

مدیر اداره جهاد کشاورزی طبس گفت: محصولات جالیزی از نظر سطح زیر کشت در بین 28 نوع محصول زراعی این شهرستان مقام سوم را به خود اختصاص داده است.

محصولات جالیزی طبس مقام سوم سطح زیر کشت را کسب کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی اداره جهاد کشاورزی طبس، محمود اسدی اظهار کرد: سطح زیرکشت محصولات جالیزی شهرستان طبس 547 هکتار و متوسط عملکرد آن 25 تن در هکتار است.

وی ادامه داد: کار برداشت محصولات جالیزی شامل (خربزه، طالبی، هندوانه، خیار و کدو) از نیمه دوم اردیبهشت‌ماه آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود 13 هزار تن انواع محصولات جالیزی از این سطح برداشت شود.

مدیر اداره جهاد کشاورزی طبس افزود: محصولات جالیزی از نظر سطح زیر کشت در بین 28 نوع محصول زراعی این شهرستان مقام سوم را به خود اختصاص داده است و به علت شرایط مناسب آب و هوایی این شهرستان محصول خربزه زودتر از سایر نقاط استان به عمل می‌آید.    

اسدی تصریح کرد: توزیع انواع نهاده‌های کشاورزی، نظارت فنی بر مزارع جالیز برای مبارزه به موقع با آفات و بیماری‌ها از جمله خدمات ارائه شده به کشاورزان جالیزکار این شهرستان است.

وی یادآور شد: در سال جاری در سطح 4 هکتار مزرعه الگویی، مقایسه روش آبیاری نواری تیپ با روش آبیاری معمول در جالیز و دو دوره آموزشی در رابطه با نشاء‌کاری و محلول پاشی جالیز اجرا شده است.

مدیر اداره جهاد کشاورزی طبس گفت: برای پیش‌رس کردن محصول، جلوگیری از خسارت تگرگ و کم کردن هزینه مالچ پلاستیک، 120 هزار نشاء خربزه و طالبی بین جالیزکاران منطقه توزیع شده است.

انتهای پیام/69017/ز/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول