اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول سازندگی ناحیه بسیج دانشجویی همدان خبر داد

افتتاحیه اردوهای جهادی هفته نخست تیر ماه در همدان

مسئول سازندگی و کارآمدسازی ناحیه بسیج دانشجویی همدان از برگزاری افتتاحیه اردوهای جهادی با عنوان رسم هجرت در هفته نخست تیر ماه خبر داد.

افتتاحیه اردوهای جهادی هفته نخست تیر ماه در همدان

علی‌اصغر صداقتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: از ابتدای اردیبهشت ماه امسال فعالیت اردوهای جهادی سال 92 در بسیج دانشجویی استان کلید خورده است.

وی با اشاره به برگزاری جلسات هماهنگی، کلاس‌های توجیهی و ستاد پشتیبانی با حضور مسئولان استان افزود: این جلسات در راستای حمایت و مساعدت‌های لازم از اردوهای جهادی صورت گرفته است.

مسئول سازندگی و کارآمدسازی ناحیه بسیج دانشجویی همدان تصریح کرد: فرم‌ها و دستورالعمل‌هایی نیز تهیه شده و در اختیار گروه‌های جهادی قرار گرفته است که در واقع این فرم‌ها شناسنامه گروه‌های جهادی به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: گروه‌های جهادی قبل از اعزام به مناطق محروم باید فرم‌ها را تکمیل کنند و در آن روستای مورد نظر خود را که شناسایی کرده‌اند قید کنند تا در سامانه به ثبت برسد و برای آن ردیف اعتباری حمایتی در نظر گرفته شود.

صداقتی با بیان اینکه اقدامات لازم در راستای اعزام گروه‌های جهادی دانشجویی صورت گرفته است، بیان داشت: اعزام گروه‌ها با برگزاری همایش رسم هجرت به عنوان افتتاحیه اردوهای جهادی بسیج دانشجویی استان همدان با حضور سرگروه‌ها و دست‌اندرکاران اثرگذار گروه‌های جهادی بسیج دانشجویی در دانشگاه‌ها آغاز می شود.

وی یادآور شد: همایش رسم هجرت در هفته نخست تیر ماه در راستای توجیه و ارائه شیوه‌نامه سال 92 اردوهای جهادی دانشجویی برگزار می‌شود.

مسئول سازندگی و کارآمدسازی ناحیه بسیج دانشجویی همدان با اشاره به عرصه‌های اردوهای جهادی گفت:‌ عرصه فرهنگی و آموزشی امسال در محوریت اردوهای جهادی قرار دارد.

وی اظهار داشت: با توجه به نامگذاری امسال با عنوان حماسه سیاسی و اقتصادی بخشی از اقدامات و فعالیت‌های گروه‌های جهادی به سمت بخش‌های آموزشی سوق یافته است.

صداقتی خاطرنشان کرد: آشنایی خانواده‌ها و اقشار محروم جامعه با مشاغل مختلف از قبیل مشاغل خانگی با استفاده از کادر مجرب مشاغل مختلف از رسالت‌های گروه‌های جهادی دانشجویی طی امسال به شمار می‌رود.

وی افزود: در این راستا گروه‌های جهادی اقدام به برگزاری کلاس‌هایی برای آموزش مشاغل مختلف در مناطق محروم می‌کنند تا اقشار محروم جامعه را نسبت به مشاغل منطقه‌ای به صورت علمی‌تر آشنا کنند و موانع و مشکلات آنها را رصد کرده و در حد توانایی حل کنند که امید است اجرای این مهم گامی در راستای حماسه اقتصادی باشد.

مسئول سازندگی و کارآمدسازی ناحیه بسیج دانشجویی همدان با اشاره به حوزه‌های فرهنگی و ورزشی تصریح کرد: در این زمینه نیز طبق روال سال‌های گذشته کلاس‌هایی برگزار می‌شود و در مناسبت‌های مختلف نیز فوق برنامه‌هایی در مناطق محروم خواهیم داشت.

وی با اشاره به رشد گروه‌های جهادی در چند سال اخیر یادآور شد: با توجه به این رشد و محدودیت در امکانات و تأمین منابع مالی و اعتباری امسال تدبیر دیگری اندیشیده‌ایم تا در راستای کیفیت این اردوها تلاش کنیم.

صداقتی اظهار کرد: امسال گروه‌های جهادی را ادغام کرده‌ایم تا کیفیت برگزاری کلاس‌ها و عرصه‌هایی که دانشجویان وارد شوند بالاتر رود.

وی بیان داشت: با ادغام گروه‌های جهادی دیگر یک گروه صرفاً به یک کار از قبیل کارهای فرهنگی، آموزشی و... نمی‌پردازد بلکه یک گروه در چندین عرصه وارد شده و مجموع این فعالیت‌ها را در یک منطقه محروم انجام می‌دهد.

مسئول سازندگی و کارآمدسازی ناحیه بسیج دانشجویی همدان با بیان اینکه امسال کیفیت به جای کمیت در نظر گرفته شده است، گفت: با این عملکرد رضایت مردم بیشتر حاصل می‌شود و اثرگذاری آن نیز بیشتر است.

وی ادامه داد: توسط گروه‌های جهادی برای فراگیران کلاس‌هایی در حوزه فرهنگی، آموزشی، ورزشی و فوق برنامه‌هایی به مناسبت‌های مختلف توسط گروه‌های جهادی دانشجویی برگزار می‌شود که برای عموم آزاد است.

صداقتی با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان تصریح کرد: با توجه به این امر و ایام تابستان که روزها طولانی و گرم‌تر است فعالیت گروه‌های جهادی تحت‌ شعاع قرار می‌گیرد و در این ماه مبارک شاید مقداری کندتر باشد.

وی ابراز داشت: از طرفی نیز ماه مبارک رمضان، یک فرصت است و خیلی از گروه‌های جهادی در این ماه فعالیت می‌کنند و در قالب کار فرهنگی، افطاری برگزار می‌کنند.

مسئول سازندگی و کارآمدسازی ناحیه بسیج دانشجویی همدان در پایان خاطرنشان کرد: در ماه رمضان نیز اعزام اردوی جهادی به مناطق محروم برای ارائه خدمات را در برنامه داریم.

انتهای پیام/89006/ر40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول