اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان خبر داد

ساماندهی 2300 مزار شهید در استان زنجان

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان از ساماندهی 2 هزار و 300 مزار شهید در استان خبر داد.

ساماندهی 2300 مزار شهید در استان زنجان

امیر‌علی نیک‌بخش امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: با توجه به رشد شاخص‌های حوزه بنیاد شهید در دولت‌های نهم و دهم ضروری است اطلاع‌رسانی مناسب در این زمینه صورت گیرد.

وی با اشاره به رشد 229.5 درصدی شاخص اشتغال اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان تصریح کرد: مسکن ایثارگران نیز از رشد 219 درصدی برخوردار است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان از رشد پایش سلامت به میزان 100 درصد خبر داد و گفت: فعالیت‌های قرآنی این بنیاد 841 درصد رشد دارد.

وی با بیان اینکه ارائه بیمه پایه و تکمیلی جامعه هدف و تهیه و توزیع اقلام توانبخشی از مهم‌ترین اقدامات انجام شده توسط دولت در استان زنجان است، افزود: اجرای طرح پایش سلامت، آموزش و فرهنگی از دیگر اقدامات انجام شده است.

نیک‌بخش با اشاره به اجرای برنامه‌های نخبگان جامعه هدف از سوی این اداره کل خاطرنشان کرد: در زمینه ورزش ایثارگران، اشتغال و کارآفرینی، عمران، مسکن و ساماندهی گلزارهای شهدا نیز اقدامات مطلوبی در استان انجام شده است.

وی از ساماندهی 2 هزار و 300 مزار شهید در استان زنجان خبر داد و گفت: این میزان قبل از دولت نهم 717 مزار بوده است.

*ساخت 3124 واحد مسکونی برای ایثارگران زنجانی

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان از ساخت 3 هزار و 124 واحد مسکونی برای ایثارگران خبر داد و گفت: این میزان قبل از دولت نهم 980 واحد مسکونی بوده است.

وی با بیان اینکه هزار و 349 وام خود‌اشتغالی به جامعه هدف ارائه شده است، اضافه کرد: قبل از دولت نهم هیچ وامی پرداخت نشده بود.

نیک‌بخش از برگزاری اردوی ایثارگری برای 20 هزار نفر از جامعه هدف خبر داد و خاطرنشان کرد: این اردوها قبل از دولت نهم برای 17 هزار نفر برگزار شده بود.

وی با بیان اینکه قبل از آغاز به کار دولت نهم 8 هزار و 500 نفر در فعالیت‌های قرآنی این بنیاد شرکت کرده‌اند، افزود: در دولت‌های نهم و دهم این میزان به 80 هزار نفر می‌رسد.

*شناسایی 32 نخبه شاهد در زنجان

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان از شناسایی 32 نخبه شاهد در استان زنجان خبر داد و گفت: قبل از دولت نهم اقدامی در این زمینه انجام نشده است.

وی تعداد دانشجویان زیرپوشش بنیاد شهید استان را قبل از دولت نهم 320 نفر اعلام کرد و ادامه داد: در طول خدمت دولت‌های نهم و دهم 2 هزار و 164 دانشجو زیرپوشش این نهاد بودند.

نیک‌بخش از ارائه خدمات لازم به 997 دانش‌آموز زیرپوشش این بنیاد در استان خبر داد و افزود: این میزان قبل از دولت نهم 760 نفر بوده است.

وی با اشاره به رشد 88.8 درصدی مدارس شاهد در استان زنجان خاطرنشان کرد: تعداد مدارس شاهد از 9 باب به 17 باب افزایش یافته است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با بیان اینکه طی دولت‌های نهم و دهم از 32 پایان‌نامه و طرح دانشجویی حمایت شده است، اضافه کرد: قبل از دولت نهم اقدامی در این زمینه انجام نشده بود.

وی از تنظیم 109 هزار و 152 اثر فرهنگی ایثارگران استان زنجان خبر داد و تصریح کرد: 6 هزار و 270 اثر ایثارگران نیز جمع‌آوری شده است.

نیک‌بخش از تولید و پخش 130 هزار و 99 دقیقه برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی به صورت مشارکتی خبر داد و گفت: معرفی 7 هزار و 954 نفر از شهدا و ایثارگران از دیگر خدمات دولت در استان زنجان است.

انتهای پیام/73003/ز40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول