اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آبیک:

خون شهید بهشتی منافقان را به پایان خط رساند

امام جمعه شهر آبیک گفت: خون مقدس شهید بهشتی تبدیل به اقیانوسی شد که منافقان را غرق کرده و آنان را به پایان خط رساند و مدفون ساخت.

خون شهید بهشتی منافقان را به پایان خط رساند

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، حجت‌الاسلام سیدابوتراب موسوی ظهر امروز در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهر آبیک در مسجد ولی‌ عصر (عج) این شهر با اشاره به هفت تیر سالروز شهادت شهید بهشتی و 72 تن از یاران امام خمینی (ره) اظهار داشت: با شهادت شهید بهشتی و یارانش، آوارگی و دریوزگی نصیب منافقان شد و تنها آمریکا و رژیم صهیونیستی حامیان آنان شدند.

وی افزود: شهید بهشتی یک شخصیت نمونه و اسلام‌شناس واقعی بود که خط ترور استکبار جهانی نتوانست این شخصیت حق‌مدار و حق‌محور را تحمل کند، به همین دلیل دشمنان علاوه بر ترور شخصیتی ایشان یعنی فحش و شعار به صورت علنی و اتهام به قتل آیت‌الله طالقانی، این عالم اسلامی را به شهادت رساندند.

خطیب جمعه شهر آبیک دلیل خلوت بودن مساجد را شلوغ بودن دادگاه‌ها و دادگستری‌ها بیان کرد و ادامه داد: اگر مساجد مملو از جمعیت باشد، دیگر شاهد پرونده‌های عظیم و حجیم در دادگستری‌ها نخواهیم بود.

موسوی قوه قضائیه را مأمن و پناهگاه مظلومان و مایه ناامنی ستمگران و افزون‌طلبان دانست و خاطر نشان کرد: مظلومان جامعه نه تنها باید به قوه قضائیه پناه ببرند، بلکه باید به کمک و پشتیبانی قوه قضائیه در برابر ظالمان و زیادی‌خواهان بایستند و از حق خود دفاع کرده و به اشرار و متجاوزان اجازه شرارت و تجاوز ندهند.

حقوق بشر برای استکبار جهانی معنا و مفهوم ندارد

امام جمعه شهر آبیک با اشاره به 12 تیر سالروز سرنگونی هواپیمای مسافربری ایرباس ایران از سوی ناو آمریکایی و شهادت 298 نفر از هم‌وطنان در سال 67 تصریح کرد: ‌حقوق بشر برای استکبار جهانی معنا و مفهوم ندارد، چرا که پس از این اتفاق‌ که عنوان کرد اشتباه کرده باید از ملت ایران عذرخواهی می‌کرد که نکرد و این کمال قساوت و بی‌رحمی آمریکا را رساند.

موسوی کشتار مسلمانان به ویژه شیعیان در مناطق مختلف را نتیجه شکست آمریکا، رژیم صهیونیستی، جنایتکاران غربی و دولت‌های مرتجع عنوان کرد و افزود: سلفی‌ها، تکفیری‌ها و وهابی‌ها به آخر خط رسیده‌اند و با کمال بزدلی و وقاحت با کشتار روحانیون شیعی می‌خواهند به اهداف شوم خود دست یافته و کار خود را به پیش ببرند.

وی بیان کرد: تکفیری‌ها و وهابی‌ها می‌خواهند با ایجاد اختلافات قومی و مذهبی و اقدامات وحشیانه نفس راحتی بکشند، ولی کور خوانده‌اند.

خطیب جمعه شهر آبیک با اشاره به فصل برداشت محصولات کشاورزی، بر پرداخت زکات از سوی کشاورزان تأکید کرد و افزود: زکات باید با نیت خالصانه و قرب الهی پرداخت شود، چرا که یک امر عبادی است و بدون نیت پذیرفته نیست.

موسوی با اشاره به هشتم تیر ماه آغاز تکریم و غبارروبی مساجد گفت: با غبارروبی و تنظیف مساجد باید بسترهای لازم را برای حضور جوانان در ماه مبارک رمضان در مساجد فراهم کرد تا به دعا، نیایش و نماز بپردازند.

تقوا اجازه ورود شیطان به انسان را نمی‌دهد

خطیب جمعه شهر آبیک با بیان اینکه تقوا و پرهیزکاری اجازه ورود شیطان به انسان را نمی‌دهد، اظهار داشت: تقوا انسان را از وسوسه‌ها، شر و مکر شیطان دور نگه می‌دارد.

موسوی افزود: تقوا سبب می‌شود هیچ دشمنی حتی دشمن انسی هم نتواند در انسان نفوذ کرده و به انسان ضربه بزند.

وی ادامه داد: امام علی (ع) در روایتی تأکید کرده که انسان باید اطاعت و خواسته‌های الهی را بر خواسته‌های خود مقدم بدارد و تقوای الهی را رعایت کند که امیدواریم با الگوگیری به این روایت بندگان مؤمنی برای خدای متعال باشیم.

انتهای پیام/77006/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول