اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بناب:

مظلومیت شهید بهشتی بالاتر از شهادت وی بود

امام جمعه بناب با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر گفت: مظلومیت شهید بهشتی بالاتر از شهادت ایشان بود.

مظلومیت شهید بهشتی بالاتر از شهادت وی بود

به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، حجت‌الاسلام مصطفی باقری‌بنابی امشب همزمان با سالروز فاجعه هفتم تیر در جمع مسئولان و کارکنان دادگستری این شهرستان با اشاره به ابعاد این فاجعه عظیم در هفتم تیرماه سال 1360 که منجر به از دست دادن جمعی از شخصیت‌های برجسته نظام و کشور شد، اظهار کرد: این هفته به نام هفته قوه قضائیه نام گرفته که جا دارد از کل قضات و نیروهای زحمتکش این قوه در سراسر کشور تقدیر و تشکر شود.

امام جمعه بناب گفت: شهید بهشتی انسانی فقیه، اصولی و فلسفی بود که هیچ‌ وقت فلسفه شرق و غرب در ایشان رسوخ نیافت.

وی افزود: حادثه‌ای که در این روز در کشور اتفاق افتاد، اگر غیر از ایران در هر کشور دیگری اتفاق می‌افتاد، آن کشور را با مشکلات زیادی روبه رو می‌کرد.

باقری‌بنابی با بیان شخصیت و ویژگی‌های فردی شهید آیت‌الله دکتر بهشتی اظهار کرد: با توجه به عدم وجود ظرفیت امام راحل (ره) نیز نمی‌توانستند شخصیت ایشان را برای مردم بازگو کنند ولی با شهادت دکتر بهشتی این ظرفیت به وجود آمد.

وی تصریح کرد: امام فرموده بودند که 20 سال بود شهید بهشتی را می‌شناختم و برخلاف برخی بی‌انصاف‌ها که علیه شهید بهشتی تبلیغ منفی می‌کردند، من او را یک مجتهد، مدیر و علاقمند به اسلام می‌دانستم ولی به دلیل عدم وجود ظرفیت و تحمل امام آن را بازگو نمی‌کردند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی بناب با بیان اینکه مظلومیت شهید بهشتی بالاتر از شهادت وی بود، تصریح کرد: امام راحل در خصوص این بزرگوار فرمودند که،«آیت‌الله خامنه‌ای، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و آیت‌الله بهشتی را خودم بزرگ کرده‌ام.»

وی خاطرنشان کرد: هستند انسان‌هایی که فضل و هنر دارند، علم دارند، مقتدر هستند اما همه آنها در خدمت تفکر شرق و غرب‌گرایانه قرار دارند و از مجموعه علم ایشان چیزی جز وابستگی دیده نمی‌شود، خیلی‌ها هستند که اهل علم و فن هستند ولی از تعبد و تعهد به دور هستند.

امام جمعه بناب ادامه داد: اما شهید بهشتی دارای فضل، کمال و اقتدار بود که خود را به تعهد و تقوا آراسته بود و آن را در راه اسلام و قرآن قرار داده بود.

وی گفت: اندوخته‌های شهید بهشتی در عین حالیکه در حد حوزه محدود نبود بلکه فلسفه شرق و غرب را در خود جای داده بود ولی با همه اینها تفکر آنها را در خود رسوخ نداده و تفکرات شرق و غرب به تفکرات وی رسوخ نیافت.

امام جمعه بناب با تأکید براینکه شهید بهشتی از تفکرات غربی فارغ و گریزان بود، گفت: با وجود اینکه در آن مقطع عده‌ای در سفر به اروپا تحت تأثیر رفتارهای آنها قرار گرفتند ولی شهید بهشتی با سفر به اروپا توانست به رسالت خود ادامه داده و پرچم اسلام را در قلب اروپا برافراشته کند و اندیشه‌های اسلام ناب محمدی(ص) را در آن دیار بارور کند.

باقری‌بنابی در بخش دیگری از سخنان خود به کشتار شیعیان در سوریه، لبنان، عراق و مصر اشاره کرد و با محکوم کردن سکوت مجامع به اصطلاح حقوق بشر گفت: کشتار و نسل‌کشی در این کشورها نقشه و شیطنت غربی‌هاست و آنهایی که به غرب با دیده احترام نگاه می‌کنند و آنها را برای خود الگو قرار می‌دهند، مشاهده کنند که تمام قتل‌ها و کشتارهای صورت گرفته در سراسر دنیا در سایه حمایت غربی‌هاست.

امام جمعه بناب تصریح کرد: سازمان‌های حقوق بشر ابزاری برای ضعیف‌کشی و ابزاری برای ظالم‌پروری هستند.

وی اظهار کرد: خون پاک شهید بهشتی در اوج بقای انقلاب همان نقشی را ایفا کرد که امام حسین(ع) در صحنه کربلا انجام داد،از این رو برای نسل جوان انقلاب کاملاً ضرورت دارد که برای حفظ و استقلال جمهوری اسلامی، این ذخایر را شناسایی و آن را درک کنند.

انتهای پیام/60001/ی40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول