اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور اقشار مختلف مردم

نخستین سالگرد عروج شهید سید احمد موسوی کربلایی در اهواز برگزار شد

مردم و مسئولان خوزستان با حضور در مراسمی یاد و خاطره سردار شهید سید احمد موسوی کربلایی را گرامی داشتند.

نخستین سالگرد عروج شهید سید احمد موسوی کربلایی در اهواز برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، مراسم بزرگداشت نخستین سالروز عروج سردار شهید سید احمد موسوی کربلایی امروز با حضور مردم و مسئولان خوزستان در اهواز برگزار شد.

در این آئین جمع زیادی از مردم حضور داشتند آیاتی از کلام‌الله مجید قرائت شد و حاضران یاد و خاطره سردار شهید سید احمد موسوی کربلایی را گرامی داشتند.

این مراسم با حضور فرماندهان نیروهای مسلح، خانواده های معظم شاهد، ایثارگران، بسیجیان و اقشار مختلف مردم در حسینیه عاشقان ثارالله اهواز برگزار شد و شرکت کنندگان در این محفل نورانی به مقام شامخ شهید موسوی کربلایی ادای احترام کردند.

جمعی از مردم شهرستان باوی نیز در مراسم بزرگداشت، شهید موسوی کربلایی در حسینیه عاشقان ثارالله اهواز حضور یافتند.

همچنین مراسم دیگری از سوی خانواده سردار شهید سید احمد موسوی کربلایی در قطعه شهدای کربلای 5 گلزار شهدای اهواز برگزار شد.

در این مراسم نیز جمع زیادی از مردم قدرشناس خوزستان با حضور بر مزار این سرباز جان برکف ولایت، نخستین سالروز عروجش را گرامی داشتند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سردار شهید سید احمد موسوی کربلایی  از جانبازان 70 درصد خوزستانی بود که در سال 1344 در شهرستان آبادان دیده به جهان گشود.

تحصیلات ابتدائی و راهنمائی را در‌‌ همان شهر به پایان رساند، سال اول دبیرستان او مصادف با آغاز جنگ تحمیلی علیه ایران بود  که در در غیاب پدر و برادر بزرگ‌تر، بار مهاجرت بر دوش گرفت.

در سال 1361 به عنوان بسیجی و حضور در واحد اطلاعات عملیات تیپ قمر بنی هاشم به صف رزمندگان اسلام پیوست و در عملیات‌های خیبر، بدر، والفجر 8، کربلای 4 و کربلای 5 شرکت کرد و در تاریخ 21 دی ماه سال 1365 در عملیات کربلای 5 و منطقه عملیاتی شلمچه  به دلیل استفاده دشمن از سلاح‌های غیر مجاز، از ناحیه پوست به شکل تاول‌های متعدد، چشم، نای و ریه شیمیایی شد و مدت زیادی را به دلیل این مصدومیت در بیمارستان و منزل بستری بود.

مجروحیتش آنقدر شدید بود که تا مدت‌ها به خاطر مصدومیت چشم‌هایش نمی‌توانست در آفتاب قرار بگیرد،  صحبت هم نمی‌کرد و حرف‌هایش را روی کاغذ برای اطرافیان می‌نوشت آن زمان برادرش سید حسن هم  مجروح و در خانه بستری بود و مادر از هر دوی آنها پرستاری می‌کرد.

این شهید والامقام، پس از بهبود نسبی در به فعالیت فرهنگی در مسجد جامع ملاثانی  و پایگاه مقاومت شهرک شاهد اهواز پرداخت.

در طول زندگی به علت تنگی نای سه بار در آلمان و دو مرتبه در ایران تحت عمل لیزر قرار گرفت  اما به دلیل نازک شدن دیواره نای بر اثر لیزرهای مکرر،  پزشکان دیگر اجازه عمل مجدد به وی را ندادند.

سال 1376 ازدواج کرد که حاصل آن، دو پسر به نام‌های سید محمدحسین 15 ساله و سید مهدی 10 ساله  است.

آخرین بار به دلیل وجود گرد و خاک در هوای اهواز دچار مشکلات تنفسی و تشدید تنگی نفس وی شد و مجبور به مهاجرت به شمال کشور شد.

این شهید در بامداد روز چهارشنبه یکم تیرماه 1391 بر اثر شدت جراحات ناشی از مصدومیت شیمیایی پس از 26 سال فراغ یاران و همرزمان شهید، در شهر لنگرود استان گیلان شربت شهادت نوشید و به قافله شهدا پیوست.

مردم ولایت مدار اهواز پیکر پاک سردار شهید سید احمد موسوی کربلایی را در صبح روز یکشنبه چهارم تیرماه همزمان ولادت باسعادت بزرگ جانباز دشت کربلا حضرت ابوالفضل العباس (ع) از حسینیه عاشقان ثارالله واقع در چهار راه طالقانی و خیابان دکتر شریعتی تا چهار راه زند بر دستان خود تشییع کردند.

پس از آن نیز پیکر این شهید به گلزار شهدا منتقل و حجت الاسلام والمسلمین میر احمدرضا حاجتی امام جمعه موقت اهواز و مدیر حوزه‌های علمیه خوزستان بر پیکر این عزیز نماز گذارد.

پس از اقامه نماز حاضران  با ذکرهای «یا زهرا یا زهرا»، «یا حسین یا حسین» و «یا ابوالفضل یا ابوالفضـل» پیکر شهید موسوی را تا دروازه‌های بهشت بدرقه کردند و در قطعه شهدای عملیات کربلای 5 در کنار همرزمانش شهید غلامرضا بازاری و شهید احمد پیربابا به خاک سپردند.

انتهای پیام/72010/ر40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول