اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بازرسی استان مرکزی خبر داد

ابطال 119 مورد از معاملات دولتی در استان مرکزی

مدیرکل بازرسی استان مرکزی از ابطال 119 مورد از معاملات دولتی استان طی 15 ماه اخیر خبر داد.

ابطال 119 مورد از معاملات دولتی در استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک ابوالفضل غنچه‌ارغوان بعدازظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه مناسبت هفته قوه قضائیه اظهار داشت: نظارت بر معاملات و مناقصه‌ها و مزایده‌ها از جمله وظایف سازمان بازرسی است که در همین راستا سامانه ملی نظارت بر معاملات و مناقصات در سازمان بازرسی راه‌اندازی شده است.

وی تصریح کرد: در راستای نظارت بر معاملات دولتی 10 هزار و 114 مورد از معاملات دولتی به ارزش 4 میلیارد و 600 هزار ریال مورد نظارت و بازرسی قرار گرفته که از این میزان 119 معامله ابطال شده است.

مدیرکل بازرسی استان مرکزی، ارزش ریالی پرونده‌های ابطال و تجدید شده استان را 560 هزار میلیون ریال عنوان کرد و بیان داشت: در همین راستا 951 مورد تذکر اصلاحی از سوی سازمان در روند برگزاری مزایده‌ها و مناقصه‌ها داده شده است. 

*بازگرداندن بیش از 896 هزار هکتار از اراضی استان به بیت‌المال

غنچه‌ارغوان در ادامه از بازپس‌گیری 896 هزار و 870 متر مربع اراضی استان به بیت‌المال خبر داد و گفت: برخورد با زمین‌خوران از دیگر وظایف این سازمان است که در این راستا بیش از 896 هزار هکتار از اراضی استان به بیت المال بازگردانده شد.

وی، میزان تخلفات مالی کشف شده در استان را 11 هزار و 568 میلیون ریال عنوان کرد و از بازگرداندن 10 هزار و 807 میلیون ریال وجوهات به بیت‌المال توسط بازرسی استان در سال گذشته خبر داد.

مدیرکل بازرسی استان مرکزی معرفی 19 متخلف به مراجع قضایی و 119 مورد به هیئت رسیدگی به تخلفات اداری و ارائه 368 مورد پیشنهاد اصلاحی به دستگاه‌های اداری و اجرای 329 مورد پیشنهاد در دستگاه‌ها را از نتایج بازرسی‌های سال گذشته این اداره کل عنوان کرد.

وی در ادامه اذعان داشت: از مجموع 337 فقره پرونده ارجاعی به این سازمان در مدت یاد شده 63 مورد بررسی و مختومه شده است.

*رسیدگی به 52 پرونده برنامه‌ای، یک مورد نظارت فوق‌العاده و 32 بازرسی

غنچه‌ارغوان افزود: براساس قانون برای سازمان سه عنوان نظارتی تعریف شده است که شامل نظارت برنامه‌ای که براساس آسیب‌شناسی انجام می‌شود، بازرسی فوق‌العاده که به دستور رهبری و رئیس قوه قضائیه و رئیس بازرسی کل کشور انجام می‌شود و بازرسی موردی که براساس اعلامیه‌ها و شکایات مردم صورت می‌گیرد.

به گفته مدیرکل بازرسی استان مرکزی، در 15 ماه اخیر علاوه بر رسیدگی به 52 پرونده برنامه‌ای، یک مورد نظارت فوق العاده و 32 بازرسی موردی در استان مرکزی انجام شده است.

وی ادامه داد: راه‌اندازی سامانه ملی رسیدگی به شکایات و محوریت قرار دادن دستگاه‌های اجرایی بــرای حل و بررسی مطلوب این شکایت‌ها از برنامه‌های موفق در بازرسی استان مرکزی است.

مدیرکل بازرسی استان مرکزی، تعداد شکایات و اعلامات وارده به سامانه این اداره‌کل در سال گذشته را یک هزار  و 400 فقره عنوان کرد و اذعان داشت: از این میزان یک هزار و 200 مورد، بررسی و رسیدگی شده است.

انتهای پیام/87001/ذ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول