اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان خبر داد

انجام بیش از 32 هزار بازرسی در بازار کردستان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان از انجام 32 هزار و 143 مورد بازرسی طی 3 ماه نخست سال جاری خبر داد و گفت: متخلفان به میزان 660 میلیون تومان جریمه شد‌ند.

انجام بیش از 32 هزار بازرسی در بازار کردستان

پیمان اسراری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج پیرامون فعالیت‌های نظارتی انجام شده در بازار توسط این سازمان اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون ‌هزار و 457 مورد شکایت از سوی شهروندان به این سازمان گزارش شده است.

وی با بیان اینکه این امر منجر به 547 مورد تشکیل پرونده در سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان شده است، خاطرنشان کرد: این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 2 درصدی را نشان می‌دهد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان تعداد بازرسی‌های انجام شده در بازار طی 3 ماه گذشته را 32 هزار و 143 فقره اعلام کرد و افزود: این بازرسی‌ها منجر به تشکیل هزار و 729 فقره پرونده شده که این آمار در قیاس با مدت مشابه سال 91، از رشد 32 درصدی برخوردار بوده است.

اسراری با اشاره به اینکه در برخی از این پرونده‌ها بیش از یک مورد تخلف وجود داشته است، کل تخلفات احرازی را هزار و 837 مورد ذکر کرد و افزود: این قضیه نشان از حساسیت بازار در برخورد با متخلفان دارد.

وی عمده تخلفات صورت گرفته را کم‌فروشی، تقلب، گرانفروشی و احتکار عنوان کرد و افزود: در مجموع این پرونده‌ها رقم 660 میلیون تومان برای متخلفان جریمه تعیین شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان در خصوص برخی مشکلات اخیر در بازار پیرامون اقلامی چون آرد و خرما این التهاب را کاذب و ناشی از فضای روانی ایجاد شده دانست و گفت: طی یک ماه اخیر آرد به میزان کافی به بازار تزریق شده و سیستم نظارتی نیز در این زمینه به صورت جدی فعال است.

*کاهش صادرات کردستان با ابلاغ بخشنامه‌ها

اسراری به آمار 863 میلیون دلاری صادرات استان کردستان در سال 91 اشاره کرد و ادامه داد: تا بهمن‌ماه سال گذشته از نرخ رشد 13 تا 16 درصدی در زمینه صادرات برخوردار بودیم، اما این آمار در ادامه به دلایل مختلف دچار نوسان شد.

وی علت وقوع این مشکل را ابلاغ دو بخشنامه الزام برگشت ارز و الزام به اظهار کالا در گمرکات مبدأ تولید عنوان کرد و افزود: اگر این بخشنامه‌ها دستخوش تغییراتی نشود صادرات ما همچنان روند نزولی خواهد گرفت.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان به اتمام رساندن عملیات مربوط به مناطق اقتصادی ویژه بانه و مریوان را جزو اولویت‌های کاری خود عنوان کرد و گفت: مشکل اساسی منطقه ویژه اقتصادی بانه، مرز سیرانبند این شهرستان است و تا تکلیف رسمی شدن آن مشخص نشود کار چندانی نمی‌توان برای بهبود وضعیت انجام داد.

اسراری با بیان صادرات 82 میلیون دلاری از این مرز در سال 91 خاطر‌نشان کرد: این آمار در مقایسه با سال پیش از آن از رشد 45 درصدی برخوردار است که نشان از لزوم توجه بیشتر به این شهرستان و ظرفیت بالای آن در رونق اقتصادی استان دارد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد؛ با اتخاذ تدابیر مناسب و بهره‌برداری از ظرفیت‌های پنهان و آشکار موجود در کردستان در زمینه تجارت و بازرگانی بستر لازم برای رشد و شکوفایی اقتصاد استان فراهم شود.

انتهای پیام/79012/ز40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول