اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی رفسنجان عنوان کرد

تامین امنیت لازم برای برداشت پسته در رفسنجان

فرمانده انتظامی شهرستان رفسنجان گفت: برنامه خوبی برای تامین امنیت در زمان برداشت پسته در نظر گرفته‌ایم که با همکاری مالکان شاهد کمترین میزان سرقت باشیم.

تامین امنیت لازم برای برداشت پسته در رفسنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، محمد مهدوی‌نیا پیش از ظهر امروز در نخستین نشست خبری خود بعد از انتصاب به عنوان فرمانده انتظامی این شهرستان‌، اصحاب رسانه را پل ارتباطی بین مردم و نیروی انتظامی خواند و اظهار داشت: پلیس، یک پلیس حرفه‌گرا و علمی است و از دیدگاه و جنبه عملیاتی به مقابله با جرائم نگاه نمی‌کند، بلکه بر اساس پیوست‌های فرهنگی کار انجام می‌دهد.

وی آموزش همگانی ‌و آشنایی مردم با جرائم و پیشگیری را از طریق تابلو‌ها ‌و نصب بنر در مکان‌های عمومی مؤثر دانست و گفت: این مهم یکی از اقدامات پلیس است تا مردم بتوانند از این طریق راه‌های پیشگیری را بشناسند. 

مهدوی‌نیا تصریح کرد: برنامه خوبی برای تامین امنیت در زمان برداشت پسته در نظر داریم و با همکاری مالکان در این زمان با کم‌ترین سرقت و مورد روبه‌رو می‌شویم. 

وی بیان داشت: بر‌خورد با خرده‌فروشان مواد مخدر به ویژه مواد صنعتی و روان‌گردان که در جرائم خرد تاثیر دارد ‌و نیز کشف اموال مسروقه و برخورد با سارقان به جد در دستور کار است.

مهدوی‌نیا با اشاره به برخورد با مزاحمان خیابانی خاطر ‌نشان کرد: با توجه به فصل تابستان و اینکه مردم در پارک‌ها و تفرج‌گاه‌ها بیشتر حضور دارند، برخورد با اراذل و اوباش و افرادی که دارای سابقه مزاحمت هستند به شدت صورت می‌گیرد.

فرمانده انتظامی رفسنجان بهبود ترافیک شهری را در دستور کار راهنمایی و رانندگی خواند و عنوان کرد: تذکر، ارشاد و آموزش همگانی در همه موارد مطرح است.

وی با اشاره به کشفیات‌ و دستگیری‌های ماه گذشته در رفسنجان بیان داشت: اموال مسروقه زیادی مانند سیم‌های برق و خودرو پراید به قصد سرقت لوازم داخل آنها و سرقت از منزل کشف و تعدادی سارق دستگیر و تحویل مراجع قضائی شده است.

مهدوی‌نیا اذعان داشت: پلیس با رویکرد خدمت به مردم، امنیت قابل توجهی در سطح شهرستان رفسنجان به وجود می‌آورد و رضایت شهروندان را جلب می‌کند، چه بسا که رفسنجان در استان از امنیت خوبی برخوردار است.

وی برخورد با تولید و توزیع کنندگان مشروبات الکلی و نیز افرادی که اقدام به شرب خمر می‌کنند را برابر با قانون خواند و ابراز داشت: پلیس برنامه‌ریزی عملیاتی برای دستگیری فروشندگان مشروبات الکلی دارد.

مهدوی‌نیا افزود: خانواده‌ها باید در این زمینه با پلیس همکاری کنند و نظارت کامل بر افراد خانواده داشته باشند.

وی در مورد افاغنه مجرم اذعان کرد: اینگونه افراد از کشور طرد می‌شوند و اتباع بیگانه‌ای که کارت دارند و ساکن هستند، ساماندهی می‌شوند و در این مورد تابع تدابیر مصوب شورای تامین هستیم.

مهدوی‌نیا با اشاره به فرمایش امام راحل (ره) اظهار داشت: رعایت قانون و مقررات واجب است و مردم باید با دیدگاه شرعی به آن نگاه کنند.

وی اقدامات فرهنگی در بحث ترافیک را مؤثر خواند و تصریح کرد: پلیس قاطعانه با جرائم و تخلفات راهنمایی و رانندگی برخورد و برای بهبود ترافیک با رویکرد فرهنگی و آموزش همگانی در مساجد، مدارس‌، دانشگاه‌ها و ... به این مهم می‌پردازد.

وی گفت: هر اقدام امنیتی در شهرستان رفسنجان یک پیوست فرهنگی دارد و هزینه جرم برای مجرمان سنگین است.

مهدوی‌نیا عنوان کرد: با اطلاعات و اخبار صحیح، سطح آگاهی مردم بالا می‌رود، زیرا اخبار کذب موجب شایعه پراکنی می‌شود، لذا اصحاب رسانه و جراید وظیفه خطیری در راستای اطلاع‌رسانی دقیق به عموم دارند.

وی به طرح امنیت محله به محله اشاره کرد و بیان داشت: از شهروندان درخواست داریم هرگونه اطلاعات در زمینه جرائم اعم از خرده فروشی مواد‌، شرب خمر، فروش مشروبات الکلی و یا دیگر موارد دارند با پلیس در میان بگذارند و در کسب موفقیت پلیس سهیم باشند.

انتهای پیام/80016/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول