اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تحول در شرایط اقتصادی با تغییر شیوه مدیریت

برکتین: دلارهای نفتی تکنولوژی به مملکت بیاورند

عضو هیئت مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: تغییر شیوه مدیریت بر دلارهای نفتی برای تغییر شرایط اقتصادی کشور ضروری است.

برکتین: دلارهای نفتی تکنولوژی به مملکت بیاورند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی خانه صنعت و معدن، محمدرضا برکتین با بیان اینکه دلارهای نفتی می‌‌توانند در واردات مواد اولیه، کالاهای مصرفی و یا انتقال تکنولوژی و کالاهای سرمایه‌ای به داخل کشور صرف شوند، اظهار کرد: برای رشد صنعت و تولید داخل، دولت منتخب باید دلارهای نفتی را با نسبت‌های معقول و متناسب به واردات کالای ضروری و مورد نیاز مردم و به ورود تکنولوژی و ماشین آلات اختصاص دهد؛ به طوری که بخشی از مایحتاج ضروری جامعه که در داخل تولید نمی‌شود از طریق واردات تامین و همزمان با ورود تکنولوژی، امکان تولید این محصولات در برنامه‌ریزی درازمدت فراهم شود.

عضو هیئت مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با اشاره به متضرر شدن صنعت در اقتصاد کنونی، اضافه کرد: شفافیت اقتصادی، قابل محاسبه بودن تورم، نرخ پایین بهره بانکی و ثبات نرخ ارز و برگرداندن آرامش به بازار از خواسته‌های بخش صنعت است به طوری که اگر دولت این شاخص‌ها را تحت کنترل در بیاورد، صنعت رشد خواهد کرد.

وی ایجاد روابط خارجی را از جمله عوامل موثر بر بهبود اقتصاد دانست و تصریح کرد: ایجاد پل ارتباطی میان کشورهای همسایه موجب تبادل اطلاعات و پیشرفت تکنولوژی و بهبود اقتصاد کشور می‌شود که امیدواریم دولت یازدهم با عقلانیت و درایت در این راه گام‌های موثری بردارد.

برکتین با بیان اینکه اولویت ما کشور ایران است، ابراز امیدواری  کرد: خواستار توجه به ظرفیت‌های موجود در استان‌های مختلف هستیم و امیدواریم این دولت اصفهان را به عنوان یکی از استان‌های با ظرفیت بالا، مورد توجه قرار دهد.

انتهای پیام/63015/ع/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول