اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان‌رضوی در دیدار با وزیرامور خارجه تاجیکستان تاکید کرد

آمادگی خراسان‌رضوی برای توسعه مناسبات اقتصادی و فرهنگی با تاجیکستان

استاندار خراسان‌رضوی بر آمادگی کامل این استان برای توسعه مناسبات اقتصادی و فرهنگی با تاجیکستان تاکید کرد.

آمادگی خراسان‌رضوی برای توسعه مناسبات اقتصادی و فرهنگی با تاجیکستان

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان‌رضوی، محمدحسین فروزان‌مهر در دیدار با وزیر امور خارجه تاجیکستان توسعه روابط با کشورهای مختلف به‌ویژه کشورهای همسایه را از سیاست‌های اساسی نظام و دولت برشمرد و اظهار داشت: روابط بین جمهوری اسلامی ایران و کشور تاجیکستان بر پایه احترام متقابل و منافع ملی دو کشور بنا نهاده شده است.

وی با اشاره به حجم قابل توجه مبادلات اقتصادی دو کشور گفت: موقعیت راهبردی این استان فرصت مناسبی را برای توسعه روابط منطقه‌ای بین خراسان‌رضوی و استان‌های کشور تاجیکستان فراهم کرده است.

فروزان‌مهر در ارتباط با موقعیت جغرافیایی و ترانزیتی منحصر به فرد خراسان‌رضوی گفت: قرار گرفتن در محل تقاطع راه‌های شریانی غرب به شرق و جنوب به شمال و همچنین دسترسی آسان به کشورهای CIS و خاورمیانه شرایط ممتازی برای ترانزیت کالا ایجاد کرده است.

وی از آمادگی استان برای صدور خدمات فنی مهندسی، تبادل دانشجو و استاد، توسعه گردشگری مذهبی و گردشگری سلامت خبر داد و گفت: بایستی از این ظرفیت‌ها در راستای ارتقای سطح مناسبات استفاده شود.

فروزان‌مهر خاطرنشان کرد: خراسان‌رضوی آمادگی دارد بخشی از نیازهای خود از جمله نهاده‌های دامی و غلات را از طریق کشور تاجیکستان تامین کند.

استاندار در ادامه با اشاره به برگزاری انتخاباتی سالم و قانونمند با مشارکت حداکثری مردم در کشورمان اظهار داشت: حضور حماسی مردم در انتخابات نشانه عمق علاقه و اعتقاد مردم به نظام جمهوری اسلامی و ولایت فقیه است. با استقرار دولت جدید مناسبات دو کشور بیش از پیش افزایش یابد.

همراه‌خان ظریفی وزیر امور خارجه تاجیکستان نیز ضمن ابراز خرسندی از حضور در ایران و شهر مشهد اظهار داشت: حضور گسترده و توام با نشاط و شعف مردم ایران در انتخابات، توطئه‌های بدخواهان این کشور را خنثی کرده است.

وی افزود: این حضور نشانگر استمرار پایبندی آنان به اصول انقلاب اسلامی و پیروی آنان از رهبر کشورشان است.

وی در ادامه به سابقه دیرینه تعاملات اقتصادی و فرهنگی بین دو کشور اشاره کرد و گفت: اشتراکات فراوان فرهنگی زمینه را برای توسعه همه جانبه مراودات تسهیل کرده است.

وزیر امور خارجه تاجیکستان از پیشنهاد استاندار خراسان‌رضوی مبنی بر افزایش تعداد پروازها بین مشهد و دوشنبه، توسعه حمل و نقل ریلی و ترانزیت کالا، ارتقای کنسولگری این کشور به سرکنسولگری و برنامه‌ریزی برای افزایش تبادلات اقتصادی به‌ویژه در حوزه کشاورزی و انتقال آب به استان استقبال کرد.

انتهای پیام/70002/خ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول