اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

پاکستان به دنبال برگزاری نشست «بُن ۲» درباره طالبان است

برخی منابع پاکستانی بر این باورند که هدف پاکستان در مذاکرات قطر در واقع رسیدن به نوعی نتیجه‌گیری مشابه نشست «بن» در رابطه با افغانستان است.

پاکستان به دنبال برگزاری نشست «بُن ۲» درباره طالبان است

به گزارش فارس به نقل از رویترز، مقامات دولتی پاکستان که از سوی این کشور در مذاکرات صلح افغانستان شرکت می‌کنند در گفت‌وگو با این روزنامه اعلام کرده‌اند که یکی از نتایج ممکن از مذاکرات قطر، برگزاری کنفرانسی شبیه نشست «بن» در سال 2001 است که در آن زیربنای دولت «کرزی» طرح‌ریزی شد.

به گفته این مقامات پاکستانی، بازیگران اصلی در این روند، آمریکا، طالبان و اعضای «ائتلاف شمال» هستند که پاکستان در یک سال گذشته با دقت تلاش کرده است نظر آن‌ها را جلب کند.

این مقامات پاکستانی همچنین تصریح کرده‌اند که کرزی جایگاهی در این کنفرانس نخواهد داشت.

به نقل از این منابع، نقش پاکستان نیز در این مذاکرات نقش یک عنصر نظاره‌گر خارج از گود بوده و بازیگران اصلی داخل میدان، آمریکایی‌ها و افغان‌ها خواهند بود.

رویترز افزوده است که پیشنهاد "کنفرانس بن دوم" ممکن است یک تفکر رویایی در مفکوره ارتش پاکستان باشد که می‌خواهد گروه مورد حمایت آن به قدرت برسد.

این روزنامه افزوده است که حامیان غربی کرزی هم تمایلی برای برگزاری این کنفرانس ندارند.

از سوی دیگر «محمد ناطقی» یکی از کارشناسان برجسته مسائل سیاسی افغانستان با ذکر مطالبی در رابطه با انتخابات آینده این کشور در صفحه فیس‌بوک خود از شایعاتی مبنی بر لغو انتخابات و تشکیل دولت موقت با حضور طالبان خبر داده است.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول