اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آذربایجان غربی صورت می‌گیرد

برگزاری هشتمین جشنواره تعاونی‌های برتر در شهریور ماه سال جاری

معاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی گفت: هشتمین جشنواره تعاونی‌های برتر در شهریور ماه سال جاری همزمان با هفته تعاون برگزار می‌شود.

برگزاری هشتمین جشنواره تعاونی‌های برتر در شهریور ماه سال جاری

احمد دهقان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه، اظهار داشت: هشتمین جشنواره تعاونی‌های برتر با حضور جامعه بزرگ تعاون‌گران در گرایش‌های خدماتی، تولیدی، کشاورزی و توزیع در هفته تعاون سال جاری برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه تعاونی‌ها می‌توانند در 21 شاخه که زیر مجموعه تعاون است، ثبت‌نام کنند، ادامه داد: این جشنواره در راستای توسعه و ارتقای علمی فعالان تعاونی‌ها برگزار می‌شود.

دهقان خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند از تاریخ یک تیر تا 16 تیر ماه سال جاری، از طریق سایت www.taavonibartar.ir برای ثبت‌نام الکترونیکی در اسرع وقت اقدام کنند.

وی با اشاره به هدف برگزاری از این جشنواره، تصریح کرد: توسعه و ترویج فرهنگ انجام کار تعاونی‌، معرفی توانمندی‌های بخش تعاونی‌، ارج نهادن به زحمات تعاون‌گران، ایجاد انگیزه و رقابت میان تعاونی‌ها، ارتقای سطح علمی، فرهنگی و دانش تعاونی‌ها از جمله اهداف برگزاری این جشنواره محسوب می‌شود.

دهقان افزود: در حال حاضر 4 هزار و 946 تعاونی فعال داریم، برای بیش از 69 هزار نفر اشتغال‌زایی کرده‌اند.

معاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی با بیان اینکه از بین صاحبان این تعاونی‌ها، 21 تعاونی در استان به عنوان کارآفرین برتر انتخاب می‌شوند، اعلام کرد: تعاونی‌های واجد شرایط می‌توانند در این جشنواره ثبت‌نام کنند.

دهقان به تشریح شرایط مورد نیاز برای ثبت‌نام در این جشنواره، پرداخت و ادامه داد: شرایط مورد نظر دارا بودن تراز مثبت اقتصادی، رعایت استانداردهای اجباری، عدم بدهی معوق سررسید شده، داشتن سه سال سابقه متوالی فعالیت اقتصادی، برگزاری مجامع به صورت سالیانه را شامل می‌شود و اینکه تعاونی‌ها، بدهی چهار درصد آموزشی خود را بپردازند، در این صورت تعاونی‌ها می‌توانند به سایت مورد نظر مراجعه و ثبت‌نام کنند.

وی با بیان اینکه زمان برگزاری این جشنواره همزمان با هفته تعاون از 13 شهریور تا 29 شهریور است، اظهار داشت: بعد از پایان زمان ثبت‌نام هیئت بازرسی در اداره کل تشکیل می‌شود که اعضای آن را مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، معاون اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیران اتحادیه‌ها، رئیس حراست و مدیر روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی تشکیل می‌دهد.

دهقان اضافه کرد: توسط این هیئت بازرسی، تعاونی‌ها بررسی و داوری می‌شود و بعد از بررسی، امتیازبندی صورت می‌گیرد تا از بین تعاونی‌ها 21 تعاونی مشخص شده، همزمان با هفته تعاون تعاونی‌های برتر اعلام می‌شوند.

وی تصریح کرد: از بین تعاونی‌های برتر براساس حد نصاب امتیاز، تعاونی‌هایی که حد نصاب امتیاز مورد نظر را دارند به عنوان تعاونی برتر ملی به جشنواره کشوری معرفی می‌شوند.

دهقان گفت: امید است با انتخاب و معرفی تعاونی‌های برتر کشور بتوانیم، در راستای اصلاح آگاهی‌ها و نگرش‌های عمومی نسبت به بخش تعاون موثر واقع شده، با نشان دادن فرصت‌های موجود در این بخش موجبات تشویق، ترغیب، جلب افراد و گروه‌های مستعد و علاقه‌مند را فراهم کنیم.

انتهای پیام/61009/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول