اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ایرانشهر:

انقلاب اسلامی ایران قائم به شخص نیست

امام جمعه ایرانشهر گفت: با سلسله ترورهای هفتم تیر تا نهایت هشتم شهریور همه به این باور رسیدند که انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران قائم به شخص نیست.

انقلاب اسلامی ایران قائم به شخص نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از ایرانشهر، حجت‌الاسلام حسین طاووسی در خطبه‌های امروز نماز جمعه ایرانشهر ضمن دعوت به تقوای الهی اظهار داشت: همانگونه که برای حفاظت از بدن، بهداشت را رعایت می‌کنیم و هر غذایی را نمی‌خوریم برای روان هم بهداشت و غذای روح را با تقوا فراهم و تضمین خواهیم ساخت.

وی در ادامه با بهره جستن از آیات و روایات به موضوع تربیت اسلامی و نقش آن در اجتماع پرداخت.

خطیب جمعه ایرانشهر به واقعه هفتم تیرماه سال 1360 اشاره کرد و بیان داشت: شهادت 72 شهید بزرگوار، شهید بهشتی و سلسله ترورهای پس از آن تا نهایت هشتم شهریور را دشمن با خائنین نفوذی خود که در کسوت دوست در صف مقدم انقلابیون به نیت از میان برداشتن سران نظام، طراحی و اجرا کرده بود نه تسلیت بلکه تبریک می‌گویم.

طاووسی تصریح کرد: چرا که پس از آن نه‌تنها دشمنان فهمیدند بلکه ما هم به این باور رسیدیم که انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی قائم به شخص نیست و اگر یک نفر به رغم اینکه در چه مقام و منصبی قرار دارد به هر طریق حذف شود، چندین و چند نفر و شاید با قابلیت‌ها و توانایی‌های بالاتر جایگزین وی خواهند شد.

این مسئول در ابلاغ جدید قوه قضاییه مبنی بر تقلیل زندانیان یادآور شد: اصل تذکر و نصیحت از جانب قضات هرچند نوع مسئولیت خود را مخالف با آن بدانند الزامی است و تاثیر آن به مراتب بالاتر و مفیدتر است.

امام جمعه ایرانشهر بیان داشت: اگر قرار است زندانیان کاهش یابند آنان را با چه تفکر و التزامی می‌توان آزاد کرد تا به خود و جامعه آسیب نزنند؟

طاووسی ادامه داد: باید تربیت اسلامی را سر لوحه قرار داد و از خانواده‌ها می‌خواهم قبل از اینکه از نیروی انتظامی و دادگاه توقع داشته باشند خود به تربیت فرزندانشان بپردازند.

خطیب جمعه ایرانشهر گفت: ماه رمضان را خدا قرار داد تا ارتباط ما با او بیشتر شود گویا خدا منتظر بهانه است تا ما را ببخشد پس از این فرصتی که در دست داریم استفاده کنیم و چند روز باقیمانده به این ماه را ایام تدارک و آمادگی قرار فرض کنیم.

وی متذکر شد: بازدیدی با مسئولان از جاده دامن – ایرندگان داشتیم در شرایط سخت آن کارهای عظیم انجام می‌شود، آسفالت کمربندی نیز رو به اتمام است که تشکر می‌کنم.

این مسئول در پایان اذعان داشت: در انتها برای توفیق جوانانی که در آزمون دانشگاه‌ها در حال حاضر شرکت کرده‌اند، دعای خیر مسئلت می‌نمایم.

انتهای پیام/75002/ن30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول