اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با سالروز شهادت دکتر بهشتی صورت می‌گیرد

برگزاری مراسم بزرگداشت شهدای هفتم تیر در قم

مراسم بزرگداشت شهدای هفتم تیر همزمان با شهادت دکتر بهشتی در قم برگزار می‌شود.

برگزاری مراسم بزرگداشت شهدای هفتم تیر در قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، مراسم بزرگداشت شهدای هفتم تیر همزمان با سالروز شهادت این شهیدان والامقام برگزار می‌شود.

این مراسم با حضور خانواده‌های شهدای هفتم تیر جمعه ساعت 18 و 30 دقیقه در جوار گلزار شهدای شیخان (مزار مطهر شهدای هفتم تیر استان قم) برگزار می‌شود و هیئت دعای سمات استان نیز به قرائت دعای سمات می‌پردازد.

حدود 11 نفر از شهدای هفتم برای استان قم است که غلامحسین حقانی، سیدمحمد کاظم دانش، سیدفخرالدین رحیمی، میر بهزاد شهریاری، محمدحسین صادقی، سید نورالله طباطبایی‌نژاد، عبدالوهاب قاسمی، عمادالدین کریمی یثربی‌نژاد، حسین محمد عینی، محمد علی منتظری نجف‌آبادی و علی هاشمی سنجانی از جمله این شهدا هستند. 

بهشتی در چشم دشمنان اسلام خار بود

یک روز پس از سوء قصد به جان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در ششم تیر ماه سال 60، در ساعت 20 و 30 دقیقه شامگاه روز یکشنبه هفتم تیر ماه جلسه‌ای در سالن اجتماعات دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی واقع در سرچشمه تهران برگزار شد.

افراد حاضر در جلسه نمایندگان مجلس و برخی از اعضای هیئت دولت و... بودند و بحث روز درباره تورم بود اما عده‌ای از اعضا خواستند که درباره انتخابات ریاست جمهوری نیز صحبت شود.

شهید بهشتی جملاتش را با این عنوان آغاز کرد: «ما بار دیگر نباید اجازه دهیم استعمارگران برای ما مهره‌سازی کنند و سرنوشت مردم ما را به بازی بگیرند و ...» این آخرین کلمات آن بزرگوار بود که از لبان حقگوی وی بیرون تراوید.

ناگهان انفجاری مهیب روی داد و در کمتر از ثانیه‌ای، از سالن اجتماعات حزب جمهوری اسلامی جز تلی از خاک، چیزی نماند. فاجعه انفجار دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی در تهران و شهادت مظلومانه هفتاد و دو تن از برجستگان و نیروهای لایق و کارآمد انقلاب و در رأس آنها شهید مظلوم آیت‌الله بهشتی از سوی سازمان منافقین، عکس‌العمل استکبار جهانی و عوامل داخلی آنها در قبال برکناری بنی صدر خائن و حذف ضد انقلاب از صحنه سیاسی کشور توسط مسئولان نظام اسلامی بود.

عوامل این جنایت بزرگ معتقد بودند که در اثر کشتار مسئولان عالی رتبه، اوضاع کشور به هم می‌ریزد و انقلاب اسلامی از بین خواهد رفت ولی به کوری چشم دشمنان، انقلاب ما پایدارتر شد و هیچگونه تزلزلی در ارکان نظام به وجود نیامد.

در انفجار دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی علاوه بر آیت‌الله بهشتی، تعداد زیادی از وزرای کابینه و نیز نمایندگان مجلس شورای اسلامی به شهادت رسیدند. حضرت امام خمینی(ره) پس از این حادثه فرمودند «ملت ایران در این واقعه، 72 نفر به عدد شهدای کربلا را از دست داد. بهشتی خاری در چشم دشمنان اسلام بود».

انتهای پیام/78003/و30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول