اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دیدار برگشت پلی‌آف

سوت قضاوت مس سرچشمه و پاس به جهانبازی رسید

اسامی داوران بازی برگشت پلی‌آف لیگ دسته اول فوتبال کشور اعلام شد که طی آن سوت داوری بازی مس سرچشمه و پاس همدان به یدالله جهانبازی سپرده شد.

سوت قضاوت مس سرچشمه و پاس به جهانبازی رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، دیدار برگشت مرحله پلی‌آف لیگ دسته اول فوتبال عصر امروز از ساعت 16:30 در ورزشگاه زینلی سرچشمه برگزار می‌شود.

در بازی رفت تمام شهر رنگ و بوی فوتبالی گرفته بود و همه مردم از پیر و جوان صحبت از فوتبال می‌کردند تا باز هم حال و هوای این شهر که تمام دلخوشی‌های جوانان را در فوتبال می‌بیند پر از شور و نشاط شود ساعتی قبل از بازی همه در مسیر ورزشگاه شهدای قدس همدان قدم می‌زدند.

همه آمده بودند... برخی می‌گفتند بعد از سقوط پاس به لیگ دسته اول این نخستین بازی است که دوباره به ورزشگاه آمدیم تا این بازی باعث آشتی دوباره ما با پاس و فوتبال شود حال و هوایی سیاسی نیز در ورزشگاه موج می‌زد و همه سیاسیون برای تماشای بازی آمده بودند.

آمده بودند تا برد تیم خود را جشن بگیرند، آمده بودند تا با پاس آشتی کنند، آمده بودند تا پیمانی دوباره با فوتبال ببندند قبل از آغاز بازی کم کم ورزشگاه رو به پر شدن رفت و دوباره ورزشگاه پیر همدان با قدمتی بیش از 50 سال پر شد و جوانی خود را فریاد زد.

با آغاز بازی پاسی‌ها به علت دور بودن یک ماه از شرایط بازی کمی با هم ناهماهنگ بودند که این شرایط طبیعی به نظر می‌رسید اما در آن سوی میدان مسی‌ها که از شرایط بهتری برخوردار بودند که همین آمادگی باعث شد تا در دقیقه 30 مسی‌ها توسط حسن نجفی مرزان دروازه پاس را باز کنند تا سکوت بر ورزشگاه مملو از تماشاگر قدس حادث شود.

اما بعد از این گل غیرت پاسی‌ها به جوش آمد و جهنم همدان شروع به شعله‌ور شدن گرفت و پنج دقیقه بیشتر از این گل نگذشته بود که مرتضی تبریزی روی کار تیمی که از پاس به درون محوطه جریمه کاپیتان مجتبی شیری آغاز شد و تکنیک مقداد قباخلو گل تساوی تیم پاس را به ثم رساند تا ورزشگاه بار دیگر منفجر شود.

همین گل باعث شد مسی‌ها بی‌نظم عمل کنند اما بی‌دقتی بازیکنان پاس باعث شد که نیمه اول با همان نتیجه یک بر یک خاتمه پیدا کند و دو تیم در اندیشه بازی در نیمه دوم باشند.

نیمه دوم و نیمه مربی‌ها هیجان‌انگیزتر از نیمه اول آغاز شد مانند نیمه اول که پاسی‌ها دقایق ابتدایی اول را در اختیار نداشتند نیمه دوم نیز به این شکل ادامه پیدا کرد اما باز هم رفته رفته تسلط پاس به توپ و میدان بیشتر شد و باز هم این بازیکن باتعصب و باغیرت همدانی مرتضی تبریزی بود که روی سانت زیبای اویس کردجهان برای بار دوم دروازه مس را باز کرد تا ورق به سود بازیکنان پاس برگردد.

تلاش دو تیم تا دقایق پایانی بازی ثمری نداشت تا بازی رفت با نتیجه دو بر یک به سود پاس خاتمه پیدا کند در بازی برگشت پاس بازیکن تأثیرگذار خود مرتضی تبریزی را به علت دریافت کارت زرد و سه کارته شدن این بازیکن در اختیار ندارد.

در هر حال امروز روز سرنوشت فوتبال همدان است، همه مردم این شهر دلشان برای پاس می‌تپد و دست‌ها را برای موفقیت تیم محبوب خود به دعا خواهند گرفت.

بازی در گرمای سرچشمه و جو ورزشگاه این شهر کار آسانی نخواهد بود خصوصاً اینکه این تیم قطعاً با حمایت هواداران خود روز سختی برای پاس رقم خواهد زد پاس باید در این بازی اول به دنبال بسته نگه داشتن دروازه خود باشد سپس باید در ضد حملات تیر خلاص را به این تیم وارد کند.

خوردن یک گل در همدان کمی کار پاسی‌ها را در بازی برگشت دچار استرس و مشکل کرده است اما با زدن یک گل در سرچشمه می‌تواند از استرس حاکم بر بازی کم کند.

پاسی‌ها سه‌شنبه همدان را به مقصد سرچشمه ترک کرده‌اند، در این سفر ابتدا به تهران سفر کرده و بعد از یک شب اقامت در پایتخت صبح چهارشنبه با پرواز مستقیم راهی رفسنجان شده‌اند و بعد از یک شب اقامت در شهر امروز برای بازی راهی سرچشمه شده‌اند.

دوری راه و فاصله همدان تا این شهر نیز به نگرانی‌های همدانی‌ها افزوده است تا شاید خستگی در ساق‌های این بازیکنان موج بزند.

دوری راه باعث شد تا مدیریت باشگاه نتواند هواداران را برای حمایت از این تیم به شهر سرچشمه اعزام کند.

پاس پس از اتفاقاتی که در لیگ دسته اول رخ داد و سقوط شهرداری تبریز به لیگ دسته دوم توانست با وجود سومی در گروه دوم لیگ دسته اول جواز صعود به دیدار پلی‌آف را کسب کند.

احکام کمیته انضباطی گریبانگیر کادر فنی و مسئولان پاس همدان هم شد و طیری و رمضانی، سرمربی و مدیرعامل این باشگاه هم به مدت شش ماه از حضور در فعالیت‌های فوتبالی محروم شدند.

هر چند مسئولان این باشگاه به این حکم اعتراض کردند و به علت عدم صدور رأی کمیته استیناف در مورد سرمربیان پاس هنوز این رأی قطعی نشده است.

طیری در دیدار رفت با وجود این موضوع اما در ورزشگاه حاضر نشد و خورشیدی روی نیمکت پاس نشست.

اسامی داوران بازی برگشت پلی‌آف لیگ دسته اول فوتبال کشور، به  شرح زیر اعلام می‌گردد:

پنج شنبه 1392/03/09 ساعت 16:30

مس سرچشمه ـ پاس همدان؛ ورزشگاه زینلی سرچشمه

یدالله جهانبازی ـ سعید زارع ـ علیرضا ایلدروم ـ امید سعیدفر

گفتنی است؛ برنده مجموع دو دیدار رفت و برگشت این بازی باید دو دیدار نیز با ذوب‌آهن تیم رده چهادرهمی لیگ برتر برگزار کند تا در نهایت تکلیف شانزدهمین تیم سیزدهمین دوره لیگ برتر مشخص شود.

دیدار رفت 16 خرداد برگزار می‌شود و بازی برگشت 21 خردادماه انجام خواهد شد.

==================

گزارش از محمدرضا بهرامی‌صفت

==================

انتهای پیام/89018/ع40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول