اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه رودبار:

قاضی باید در قضاوت خود دارای فهم عمیقی باشد

امام جمعه رودبار جنوب گفت: جایگاه قضاوت به گونه‌ای است افرادی که به این دستگاه مراجعه می‌کنند، محتاج به کمک هستند و قاضی باید در قضاوت خود دارای فهم عمیقی باشد.

قاضی باید در قضاوت خود دارای فهم عمیقی باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از رودبار جنوب، حجت‌الاسلام عباس گروهی امروز در جمع قضات و کارکنان دادگستری این شهرستان اظهار داشت: اگر به قرآن و روایات اسلامی نگاه کنیم یکی از شئونات مهم شأن قضا است و همین بس که این منزلت در درجه اول اختصاص به خداوند سبحان دارد.

وی افزود: این مسله آن‌قدر مهم است که افرادی که وارد دستگاه قضایی می‌شوند از میان بهترین افراد گزینش شده و انسان‌های پاک هستند.

گروهی تصریح کرد: امام علی (ع) در نهج‌البلاغه ویژگی‌های برجسته قضات را چنین بیان کردند « برای داوری کردن میان مردم بهترین فرد برای قضاوت کسی شایسته است که از میان رعیت باشد، ستیزه‌گری طرفین دعوا قاضی را به لجاجت و پافشاری در صدور رأی خویش وا ندارد و کسی باشد که از حل اختلافات مردم در نماند».

وی عنوان کرد: جایگاه قضاوت به گونه‌ای است افرادی که به این دستگاه مراجعه می‌کنند، محتاج به کمک هستند و قاضی باید در قضاوت خود دارای فهم عمقی باشد و فهم سطحی از نظر امام علی (ع) پسندیده نیست.

امام جمعه رودبار جنوب خاطر نشان کرد: قضات و کارکنان دادگستری با توجه به اینکه دستگاه قضایی با شلوغی جمعیت مواجه می‌شود، باید با حوصله و آرامش با ارباب‌رجوع‌ها برخورد کنند.

انتهای پیام/2655/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول