اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه دهگلان:

قضاوت درست زمینه‌ساز گسترش عدالت در جامعه است

امام جمعه دهگلان گفت: قضاوت درست، زمینه‌ساز گسترش عدالت در جامعه اسلامی و بازستاندن حق مظلوم از ظالم است.

قضاوت درست زمینه‌ساز گسترش عدالت در جامعه است

به گزارش خبر نگار خبر گزاری فارس از دهگلان،ماموستا ملاجمال جعفری پیش از ظهر امروز در خطبه نماز جمعه دهگلان با تبریک هفته قوه قضائیه و سالروز شهادت شهید بهشتی و دیگر شهدای هفت تیر اظهار کرد: قضاوت درست، زمینه‌ساز گسترش عدالت در جامعه اسلامی و باز ستاندن حق مظلوم از ظالم است.

به گفته وی، به دلیل حساسیت و ظرافت قضاوت، این کار از عهده هر کسی ساخته نیست، چراکه احتمال دارد به دلیل کوچک‌ترین بی‌توجهی در صدور حکم، بنیان خانواده‌‌ای متزلزل و یا انسان بی‌گناهی گرفتار شود.

امام جمعه  دهگلان خاطرنشان کرد: بر این اساس، اسلام علاوه بر لازم دانستن توانایی علمی، عدالت، صبر و شجاعت قاضی به صدور زمان حکم نیز توجه کرده است.

ماموستا جعفری اظهار داشت: صدور حکم به دور از هرگونه حب و بغض از سوی قاضی از تأکیدات دین مبین اسلام است و این مهم تنها در شرایط زمانی مناسب امکان‌پذیر خواهد بود.

وی  فرهنگ‌سازی و نظارت‌های پیشگیرانه سایر قوا را در کاهش آسیب‌ها و مشکلات اجتماعی بسیار مؤثر دانست و خاطرنشان کرد: همه دستگاه‌ها در سنگر اول کمک‌رسانی حوزه قضایی هستند.

امام جمعه دهگلان تصریح کرد: دستگاه قضایی در هر مجموعه به عنوان پیشانی و نماد حکومت مطرح است.

وی با بیان اینکه در شریعت مقدس اسلام اساس و شأن قضاوت، پیامبر (ص) است افزود: قضاوت در اسلام و در پیشگاه خدا از جایگاه شایسته‌ای برخوردار بوده و خداوند ارزش فوق‌العاده‌ای برای مقام قضاوت قائل است.

خطیب جمعه دهگلان در ادامه ضمن دعوت نمازگزاران به تقوای الهی گفت: عفو و بخشش از دستورات دین مبین اسلام و قرآن کریم است که باید مدنظر مسلمین قرار گیرد.

وی افزود: در تمامی ادیان الهی به پرهیز از افراط و تفریط امر شده است و بخشش را به عنوان یکی از مسائل اخلاقی معرفی کرده‌اند.

به گفته ماموستا جعفری، اسلام دین انس و الفت است که در این راستا باید با پیروی از دستورات اسلام و قرآن در ایجاد جامعه‌ای سالم و اسلامی تلاش کرد.

وی در پایان پرهیزگاری، بخش، پرهیز از کبر و ریا، انفاق و ایمان به خدا را از جمله ویژگی‌های انسان مومن دانست و خواستار توجه بیشتر مسلمانان به این امور شد.

انتهای پیام/79013/ح30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول