اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشان:

400 مسجد کاشان غبارروبی و عطرافشانی می‌شوند

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان از غبارروبی و عطرافشانی400 مسجد در شهرستان کاشان و شهرهای و روستاهای تابعه این شهرستان خبر داد.

400 مسجد کاشان غبارروبی و عطرافشانی می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، حجت‌الاسلام عبدالصاحب حسینی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دهه آخر ماه شعبان که با عنوان دهه بهداشت مساجد نامگذاری شده است 400 مسجد از 450 مسجد شهرستان کاشان غبارروبی و عطرافشانی می‌شود تا مساجد شهرستان آماده ورود به ماه مبارک رمضان شوند.

وی با اشاره به اینکه پیش از ماه مبارک در 300 مسجد شهرستان کاشان نماز جماعت برگزار می‌شود افزود: طی 10 روز آخر ماه شعبان 400 مسجد از 450 شهرستان کاشان که دارای نمازجماعت و امام جماعت است، نظافت، عطرافشانی و غبارروبی می‌شوند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان همچنین از اعزام 110 روحانی مُبلّغ به شهرها و روستاهای تابعه شهرستان کاشان در ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: تعدادی روحانی مُبلّغ نیز به استان‌های همجوار کاشان اعزام می‌شوند.

حسینی یادآور شد: به دلیل کمبود مسجد به ویژه در شهرک‌های نوبنیاد شهرستان کاشان نمازجماعت در فضای مدارس و حسینیه‌ها برگزار می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری بیش از 15 جلسه گفتمان مهدویت با حضور کارشناسان و شخصیت‌های برجسته کشوری از قم، تهران و اصفهان در دهه مهدویت ابراز داشت: جلسه مهدویت در کاشان تا نیمه شعبان به صورت یک تا سه جلسه‌ای برگزار شد که با استقبال پرشور جوانان شهرستان نیز همراه بود.

این مسئول همچنین با ذکر روایتی از امام محمد باقر(ع) که بعد از شب قدر بزرگترین و با فضیلت‌ترین شب‌ها در طول سال شب نیمه شعبان است گفت: مراسم احیای شب نیمه شعبان در 15 مسجد شهرستان کاشان و با استقبال بی‌نظیر و با شکوه جوانان شهرستان و دیگر اقشار جامعه برگزار شد.

وی با بیان اینکه هر چند پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در زمینه شعور بعد از شعار غفلت شده است متذکر شد: اما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و طی 34 سال گذشته فعالیت خوبی در این زمینه انجام شده است و مردم به اصل واقعیت شب نیمه شعبان توجه ویژه‌ای پیدا کرده‌اند و شاهد حضور پرشور و با نشاط جوانان و دیگر اقشار جامعه در مراسم احیای نیمه شعبان هستیم.

انتهای پیام/2406/ح30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول